پرونده یک شرکت نمایندگی خودرو در استان فارس به تعزیرات رفت


پرونده یک شرکت نمایندگی خودرو در استان فارس به تعزیرات رفت

شیراز-ایرنا-معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس گفت: پرونده یک شرکت نمایندگی خودرو، دو انبار لوازم یدکی و مواد غذایی و یک شرکت پخش در این استان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

مهدی حسنی روز سه‌شنبه با بیان اینکه پرونده تخلف یک شرکت نمایندگی خودرو به ارزش یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال به تعزیرات فرستاده شد گفت : همچنین پرونده یک واحد انبار لوازم یدکی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، یک انبار مواد غذایی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون ریال و یک واحد شرکت پخش یک واحد شرکت پخش بیش از ۱۴ میلیارد ریال روی میز تعزیرات فارس است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس ادامه داد: بر اساس بازرسی های انجام شده سازمان صمت استان و گشت مشترک با نمایندگان نیروی انتظامی، از یک واحد انبار لوازم یدکی مقادیر قابل توجهی انواع بوش طبق و کمک فنر و...که اقلام مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت هستند در این انبار موجود بود.

حسنی گفت: همچنین طی بازرسی‌های بازرسان صمت فارس و بسیج اصناف از یک انبار مواد غذایی هم مشاهده گردید که مقادیر قابل توجهی انواع رب گوجه فرنگی، پودر ماشینی و سویا در انبار موجود بود و تخلف یک واحد شرکت پخش توزیع کننده انواع اقلام شوینده و بهداشتی به ارزش بیش از۱۴ میلیارد ریال محرز شد.

وی اظهار کرد: نسبت به بررسی های انجام شده و استعلامات مشخص گردید که کالاهای انبار شده در انبارهای فوق، در سامانه جامع انبارها ثبت نگردیده و هیچگونه مشخصه ثبتی در خصوص ثبت انبار توسط صاحبان کالا وجود نداشت.

حسنی اضافه کرد: همچنین نظر به اینکه کالاهای موصوف مشمول کالاهای هدف در طرح مبارزه با احتکار و اختفا قرار دارد و مستند به دستورالعمل های واصله از وزارت خانه بر اساس بند ۲ و همچنین ماده ۶۰ قانون نظام صنفی تخلف احتکار محرز و پرونده تخلف احتکار به ارزش یک میلیارد و پانصد و نود و پنج میلیون و هشتصد هزار ریال و تخلف انبار مواد غذایی به ارزش ارزش ۸۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.

این مقام مسئول ادامه داد : پیرو گزارش واصله در خصوص دریافت مبلغ مازاد جهت ثبت نام خودرو توسط یکی از نمایندگی های خودرو طی مراجعه حضوری بازرسان متوجه شدیم که این نمایندگی جهت ثبت نام و فروش حواله خودرو نیسان سایپا و پادرا ،طبق اظهارات مسئول فروش نمایندگی در ابتدا اعلام گردید که مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال می بایستی از طریق دستگاه پوز نمایندگی به حساب نمایندگی واریز و در صورت موفق شدن ثبت نام فروش حواله که صرفاً از طریق نمایندگی میسر میباشد، مبلغ کل خودرو به صورت پرداخت اینترنتی به حساب شرکت سایپا واریز گردد.

وی گفت: مبلغ پرداختی در دستگاه کارت خوان نمایندگی صرفاً به منظور سود حاصل از فروش نمایندگی و به اصطلاح حق کمیسیون نمایندگی میباشد. که طبق اظهارات فروش از طریق اینترنت خارج از نمایندگی میسر نیست.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس اظهار داشت : صرفاً تعداد سه دستگاه خودرو نیسان و پادرا مختص نمایندگی بود که مبلغ واریزی به حساب نمایندگی پس از پذیرش نهایی توسط بازرسی و خرید صوری از ۳۰۰ میلیون ریال به ۳۵۰ میلیون ریال افزایش یافت و اعلام قیمت ۳۰۰میلیون ریال اصلاح گردید و مقرر شد که در نهایت مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال در حق نمایندگی واریز گردد تا این ثبت نام صورت پذیرد .
حسنی اظهار کرد: فعل و عمل نمایندگی در نحوه فروش و واگذاری حواله خودرو خلاف مقررات و ضوابط فروش نمایندگی ها بوده و طبق ماده ۵۷ تخلف گرانفروشی محرز و پرونده تخلف جهت ثبت نام سه دستگاه خودرو که اختصاص یافته به ارزش یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال تشکیل گردید و پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته