ارائه خدمات فرهنگی کتابخانه سیار «شهدای بازی دراز» قصرشیرین


ارائه خدمات فرهنگی کتابخانه سیار «شهدای بازی دراز» قصرشیرین

قصرشیرین- ایرنا- رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان قصرشیرین گفت: کتابخانه سیار شهدای بازی دراز این شهرستان در 10 روز گذشته با استقرار در اماکن عمومی و پرتردد شهر قصرشیرین به ارایه خدمات کتابخانه های عمومی و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی پرداخت.

«ضیاالله آباد» روز سه‌شنبه توضیح داد:» کتابخانه عمومی سیار شهدای بازی دراز از ۱۰ روز گذشته با حضور در نماز جمعه و سایر مناطق پر تردد شهری ضمن معرفی خدمات کتابخانه های عمومی به عضو گیری، اهدای کتاب و اهدای نشریات تاریخ گذشته، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی کودکان، معرفی کتاب های خوانده شده اعضا، در بین علاقمندان به کتاب و کتابخوانی اقدام کرده است

وی اظهار داشت: این کتابخانه در سال ۱۳۸۲ افتتاح شده و هم اکنون تعداد هفت روستا از توابع این شهرستان را تحت پوشش قرار داده است.

به گفته وی کتابخانه سیار شهدای بازی دراز پنج هزار و ۲۳ نسخه کتاب و ۵۴۰ نفر عضو دارد.

وی اضافه کرد: برنامه های شاخص برای جذب اعضا حضور در مدارس، هماهنگی با دهیاری ها و توضیح خدمات کتابخانه به ساکنین روستا و ارتباط دوستانه با ساکنین روستا، برگزاری مسابقه نقاشی، قصه گویی، معرفی کتاب و اشخاص فرهنگی و آثار آن ها، نشست کتابخوان، جمع خوانی از دیگر برنامه های این کتابخانه است.

آباد افزود: ۴۰۰ نفر به واسطه این کتابخانه سیار در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند و در سال ۱۴۰۰ این کتابخانه میزبان برگزاری ۴۰ برنامه فرهنگی در موضوعات مختلف بوده و حدود ۲ هزار نسخه کتاب به امانت داده است.

شهرستان قصرشیرین دارای چهار باب کتابخانه شهری و روستایی و یک دستگاه کامیونت کتابخانه سیار روستایی است که ۴۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است و بیش از سه هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی هستند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس