فرماندار: در صورت تداوم ریزگردها چهارشنبه در کهگیلویه تعطیل می شود


فرماندار: در صورت تداوم ریزگردها چهارشنبه در کهگیلویه تعطیل می شود

یاسوج - ایرنا - فرماندار کهگیلویه با اشاره به افزایش پدیده ریزگردها در این شهرستان گفت: در صورت تداوم پایداری این وضعیت فردا چهارشنبه چهارم خرداد همه نهادها تعطیل می شوند.

سید عبدالعزیز موسوی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: نظر به تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه در خصوص ریزگردها کلیه مدارس و ادارات بجز ادارات خدمات رسان از ساعت ١٢ امروز تعطیل اعلام شد.

وی بیان کرد: با توجه به پیش بینی های کارشناسان میزان این ریزگردها در شهرستان در حال افزایش است.

موسوی تصریح کرد: تداوم این شرایط برای گروهای سنی مختلف بخصوص افراد مسن و کسانی که دارای بیماری زمینه ای هستند خطرناک خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این گفته بود: به علت گرد و خاک شدید دید افقی در نقاط مختلف این استان کاهش یافته و سلامتی مردم را در معرض تهدید جدی قرار داده است .

ولی بهره مند اظهار داشت: دید افقی در نقاط مختلف استان در اثر گرد و خاک شدید در امامزاده جعفر، لیکک و دوگنبدان ۲۰۰ متر است که برای گروهای سنی خطرناک است.

وی بیان کرد: دید افقی در دهدشت ۴۰۰متر، یاسوج پنج هزار و سی سخت ۶ هزار متر مربع است.

بهره مند تصریح کرد: ورود این گرد و خاک شدید در سطح استان باعث کاهش کیفیت هوا و کم شدن شعاع دید نیز در محورهای ارتباطی استان شده است..

وی افزود: افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال اختلال تردد و لغو پرواز هواپیماها و احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک از پیامدهای این سامانه است.

اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اجتناب از قرارگیری در فضای باز بویژه افراد آسیب پذیر، پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، مدیریت در نگهداری از تاسیسات حساس به گرد و خاک، و احتیاط در سفرهای بین شهری را به مردم استان توصیه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن معذرت خواهی زیبا و دلنشین برای آشتی و رفع کدورت ها