فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ است


فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ است

یاسوج- ایرنا- فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از آزادسازی خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کشورمان یاد کرد و اظهار داشت: با الطاف الهی و اتحاد همه نیروهای مسلح همچنین مسئولان خدوم و مردم باوفا حتما پیروزی های دیگری چون فتح خرمشهرها درپیش است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل روز سه شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: استحکاماتی که دشمن در این شهر طراحی ایجاد کرده بود به باورشده هیچ تئوریسین نظامی نمی آمد که خرمشهر بازپس‌گیری شود.

وی افزود: ۱۹ هزار اسیر عراقی ، حدود ۱۷ هزار کشته عراقی ، ۳۰۰ تانک ، ۵۰۰ خودرو، ۴۰ فروند هواپیما، ۲ فروندبالگرد از تجهیزات دشمن از بین رفت و عده‌ای هم فرار کردند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با وجود این حجم از استحکامات و نیرو در یک منطقه کوچک چگونه می‌شود که توسط سربازان امام‌زمان این شهر مجددا بازپس‌گیری شود؛ جز امداد الهی و حمایت خداوند متعال نبود.

سردار خرم دل افزود: اتفاق بزرگی در عملیات بیت‌المقدس صورت گرفت که برای اولین‌بار اتحاد و هماهنگی بین ارتش قهرمان، سپاه پاسداران و بسیج برقرار شد به گونه ای که پیش‌از آن چنین وضعیتی نداشتیم اما در عملیات الی بیت‌المقدس این اتفاق صورت گرفت.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خرمشهر به‌عنوان یک نماد و الگو در پیش روی ماست، شاید در دفاع مقدس هیچ‌چیزی سخت‌ تر از این نبود که ما نتوانستیم شهرمان را مجدداً بازپس‌گیری کنیم، حدود ۲۰ ماه خرمشهر در اسارت دشمن بود اما انسجام و اتحاد و توکل بر خدا و امدادهای الهی باعث شد این اتفاق بزرگ صورت بگیرد.

وی با اشاره به این که اسم عملیات الی بیت‌المقدس بود، بیان کرد: بخش عظیمی از این خواسته برآورده شد و آرزو می‌کنیم به‌زودی به بیت‌المقدس برسیم و کاری که در سال ۶۱ آغاز کردیم به بیت‌المقدس ختم شود و پرچم اسلام را آن‌جا به اهتزاز در بیاوریم؛ این اتفاق شدنی است و این آرزوی دیر و محالی نیست که با رهبری عالمانه و فرزانه رهبر انقلاب این اتفاق صورت خواهد گرفت.

سردار خرم دل ابراز داشت: رژیم صهیونیستیِ امروز، رژیم ۱۰ سال و ۲۰ سال پیش نیست، این رژیم یک‌روز برنامه‌ از نیل تا فرات داشت اما امروز در مرزهای خودش محصور است جرات نمی‌کند یک قدم بیرون بگذارد و در مرزهای خودش هم امنیت ندارد اما جبهه مقاومت از دریای سرخ تا مدیترانه گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه