وزیر خارجه ترکیه وارد فلسطین اشغالی شد


وزیر خارجه ترکیه وارد فلسطین اشغالی شد

منابع رسانه‌ای از سفر وزیر خارجه ترکیه به فلسطین اشغالی خبر دادند.

وزیر خارجه ترکیه وارد فلسطین اشغالی شد

به گزارش راهبردمعاصر، بعد از گمانه‌زنی‌های اخیر برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره زمان سفر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به فلسطین اشغالی و دستور کار این سفر، چاووش اوغلو امروز سه شنبه وارد فلسطین اشغالی شد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی شامل «آمیخای استاین» خبرنگار ارشد دیپلماتیک شبکه «کان نیوز» از سفر امروز وزیر خارجه ترکیه به فلسطین اشغالی خبر دادند؛ سفری که به گفته آن‌ها «اولین سفر مقام ارشد ترکیه‌ای به اسرائیل طی ۱۵ سال اخیر» محسوب می‌شود.

منابع رسانه‌ی رژیم صهیونیستی خبر دادند که «گیل هاسکل» رئیس بخش پروتکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به همراه «ایریت لیلیان» دیپلمات ارشد این وزارتخانه در فرودگاه از وزیر خارجه ترکیه استقبال کردند.

خبرنگاران رژیم صهیونیستی هم در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از سفر مولود چاووش اوغلو به فلسطین اشغالی و استقبال مقام‌های رژیم صهیونیستی از او منتشر کردند.

شبکه «کان نیوز» رژیم صهیونیستی پیش از این گزارشی درباره سفر وزیر خارجه ترکیه به فلسطین اشغالی منتشر کرده بود. طبق گزارش این رسانه، چاووش‌اوغلو قصد دارد در سفر به فلسطین اشغالی از حرم قدس شریف هم دیدن کند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در واکنش به این خبر اعلام کرده بود که جزئیات سفر چاووش اوغلو «هنوز نهایی نشده است».

وزیر خارجه ترکیه اواخر فروردین ماه درباره برنامه خود برای سفر به فلسطین اشغالی حرف زده بود. مولود چاووش اوغلو گفته بود: «در نظر دارم هفته سوم می (اواخر اردیبهشت- اوایل خرداد) به اسرائیل بروم».

به دنبال سفر اواسط اسفندماه سال گذشته «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و میزبانی رجب طیب اردوغان از او، روابط آنکارا و تل‌آویو گرم شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه اواخر فروردین ماه درباره مخالفت‌ها و واکنش‌ها به گرمی روابط با رژیم صهیونیستی و میزبانی او از اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم در آنکارا صحبت کرد و باز هم ژست حمایت از فلسطین گرفت.

به ادعای رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، اقداماتی که برای روابط سیاسی-اقتصادی با اسرائیل انجام می‌دهیم یک موضوع است و قضیه بیت‌المقدس موضوعی دیگر. راه دفاع مؤثر از آرمان فلسطین، داشتن یک رابطه معقول، منطقی، منسجم و متعادل با اسرائیل است. /فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر