انگلیس: بحران مواد غذایی از بحران سوخت بزرگ‌تر است


انگلیس: بحران مواد غذایی از بحران سوخت بزرگ‌تر است

گروه مشاوران دولت انگلیس اعلام کرد به علت آماده نبودن دولت، بحران مواد غذایی در این کشور از بحران سوخت بزرگ‌تر می‌شود.

ایان رایت، مدیر شورای مواد غذایی و نوشیدنی در انگلیس گفت: کمبود مواد غذایی و بالا رفتن بهای این محصولات که به ویژه در پی محاصره بنادر اوکراین پدید آمد، نیازمند طرح‌های اضطراری دولت انگلیس بود که به علت آماده نبودن این طرح ها، اکنون بحرانی به مراتب بزرگ‌تر از بحران کمبود سوخت و بالا رفتن بهای انرژی، انگلیس را تهدید می‌کند.

ایان رایت افزود: به علت نبود طرح‌های دولتی در زمینه تامین مواد غذایی، آینده "ترسناک" شده است.

روزنامه ایندیپندنت در این باره نوشت: محاصره اوکراین به دست ارتش روسیه، موجب شده است ۲۵ میلیون تن گندم در انبار‌های اوکراین باقی بماند که باعث تهدید قحطی در کشور‌های فقیر می‌شود و از آنجایی که انگلیس نیز وابسته به گندم وارداتی است، این کشور نیز در معرض تهدید است.

ایندیپندنت افزود: روغن خوراکی که در سرخ کردن سیب زمینی، تهیه غذا‌های آماده، بیسکویت و مایونز استفاده می‌شود، اکنون دچار کمبود است و افزایش بهای کود شیمیایی و بالا رفتن بهای غذای حیوانات در انگلیس نیز به تولید داخلی در این کشور آسیب زده است.

مسئولان سازمان‌های خیریه می‌گویند غذا‌هایی که مردم خیر به سازمان‌های خیریه می‌دهند، کم شده است و با توجه به این که دولت انگلیس به این خیریه‌ها کمک نمی‌کند با تداوم این روند، تغذیه میلیون‌ها بی خانمان و افراد فقیر مختل می‌شود.

شورای مواد غذایی و نوشیدنی در انگلیس از دولت خواست تا طرح‌های خود را برای امنیت غذا در این کشور ارائه دهد.

انجمن ملی کشاورزان انگلیس (National Farmers’ Union) و نیز سازمان توزیع مواد غذایی در این کشور با نام فیر شیر (FairShare) با انتقاد از دولت انگلیس اعلام کردند سالانه دو میلیون تن مواد غذایی در این کشور روانه زباله دانی‌ها می‌شود. برخی خیریه‌ها از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس خواسته اند همچون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا "نشست گرسنگی" (hunger summit) برگزار کند تا بحران مواد غذایی بررسی شود، اما دولت انگلیس تاکنون به این درخواست توجه نکرده است. دولت انگلیس همچنین به درخواست مجلس این کشور مبنی بر تعیین "وزیر فقر غذایی" (food poverty minister) پاسخ نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی