رسانه‌ها با انتقال نظر مردم و پاسخ مسئولان، به رضایت عمومی از طرح اصلاح یارانه‌ها کمک کنند


رسانه‌ها با انتقال نظر مردم و پاسخ مسئولان، به رضایت عمومی از طرح اصلاح یارانه‌ها کمک کنند

سمنان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان گفت: اگر رسانه‌ها صدای قشر نیازمند باشند و مسئولان نیز در مقام پاسخگویی برآیند، اقناع اذهان عمومی بهتر انجام می‌شود. حتی به ائمه جماعات هم توصیه شد که با تبیین طرح اصلاح نظام یارانه‌ها مردم را قانع کنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر بیان کرد: تامین مواد غذایی اساسی با تلاش‌های استاندار چشمگیر بود و به اجرای بهتر طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها کمک کرد.

وی افزود: نظارت و بازرسی در این حوزه نیز خوب بود و امید است نظارت‌ها و کشف احتکار و تخلف ادامه یابد و با برخورد قاطع همراه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: در برخی موارد مشکلات بزرگ‌نمایی می‌شود و با یک نظارت و بازرسی درست قابل حل است.

مطیعی ابراز داشت: حمایت از تولیدکنندگان با اعطای تسهیلات مهم است زیرا ضرر مالی تولیدکننده با افزایش قیمت‌ها همراه است.

وی افزود: یارانه برخی افراد به اشتباه قطع شده است و البته در اجرای طرحی به این بزرگی این اشکالات و اشتباهات ریز طبیعی و قابل حل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دولت قبل ۸ سال تقصیرها را به گردن دولت قبل از خود انداخت ولی اکنون آیت‌الله رئیسی فقط واقعیت‌ها را می‌گوید و در میان آن ممکن است گاهی کم کاری دولت قبل یادآوری شود ولی به هر حال دولت نمی‌خواهد کسی را محاکمه کند و محاکمه و یافتن مقصر وظیفه دستگاه قضا است.

مطیعی با اشاره به اینکه آسیب‌ها و نکات مثبت باید با هم دیده شود گفت: در جریان‌های اجتماعی جوانان ما می‌درخشند و باید با استفاده از این ظرفیت‌ها، نقاط ضعف و نکات منفی را کاهش دهیم‌.

وی افزود: لازم است قرارگاهی در ذیل شورای فرهنگ‌عمومی تشکیل شود که فقط به جوانان بپردازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به اثرگذاری بالای سرود «سلام فرمانده» گفت: رسانه‌های معاند مدام از این سرود زیبا بهانه‌ می‌گیرند و می‌خواهند به این ترتیب اثر آن را انکار و خنثی کنند.

وی افزود: حجاب و عفاف در سمنان مخصوصا در فصل تابستان مشکل دارد و باید حل شود. شهرداری می‌تواند با اعمال تغییرات و ابتکارات ساده برخی مشکلات را حل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه پارک مشخصی برای بانوان در شهر سمنان وجود ندارد گفت: عصرها زنان و مردان با هم در پارک ورزش می‌کنند و این اشکال دارد؛ می‌توان با ایجاد حصار، موقت آنان را از هم جدا کرد تا پارک بانوان ایجاد شود.

مبارزه با فساد و تحقق عدالت با اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز بیان کرد: دولت از همه گروه‌های اجتماعی تقاضا دارد نکات و پیشنهادات سازنده خود در خصوص طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را مطرح کنند که به اجرای بهتر این طرح کمک شود.

احمد ریواده بیان کرد: اجرای طرح کمک‌های مومنانه می‌تواند مشکلات افرادی که این طرح آسیب می‌بینند را کمتر کند و باید از این ظرفیت‌های اجتماعی استفاده شود.

وی افزود: فعالان علمی استان سمنان را به سند گام دوم انقلاب ارجاع می‌دهم که مقام معظم رهبری در آن هفت راهبرد مهم فرهنگی را بیان کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: توصیه اول این سند، آگاهی دانش و علم است که در این حوزه نیازمند اقدام هستیم و به گفته رهبر معظم انقلاب، ما اسناد خوبی داریم که نیازمند اقدام هستند. بنابراین باید دستورالعمل های اجرایی بنویسیم.

ریواده بیان کرد: توصیه دوم سند گام دوم انقلاب نیز معنویت و اخلاق است که در مکتب سردار قاسم سلیمانی پررنگ است.

وی افزود: بهبود اقتصاد و معیشت مردم یکی از اقدامات موثر است که با حمایت مردم به نتیجه می‌رسد، ما به توصیه مقام معظم رهبری مکلف به مبارزه با فساد و تحقق عدالت هستیم و یکی از خرمشهرهایی که امروز باید آزاد شود، اقتصاد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: استان سمنان در بخش‌های مختلف مانند گردشگری نیازمند پیوست فرهنگی است.

ریواده با اشار به اینکه راهبردهای شورای فرهنگ عمومی تدوین شده است و باید به آن عمل شود گفت: نیازمند ایجاد کارگروه علمی هستیم که به اجرای ۱۰۰ درصدی راهبردها در جایگاه بازوی مشورتی شورای فرهنگ عمومی کمک کند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و مراسم معنوی زیادی که در کشور وجود دارد افزود: به طور مثال سرود «سلام فرمانده» بسیار جریان ساز و باعث عصبانیت دشمنان شد که به بررسی تک تک واژه‌های آن پرداختند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ظرفیت و شاخص آسیب‌های اجتماعی در استان سمنان نسبت به سایر مناطق کمتر است و باید بیشتر به ظرفیت‌های فرهنگی تمرکز شود.

ریواده گفت: از رسانه‌های رسمی استان سمنان انتظار می‌رود به راهبردهای اولویت شورای فرهنگ عمومی، به ویژه بحث فرزندآوری به عنوان جریان رسانه ای بپردازند.

اولویت ستاد تنظیم بازار تهیه کالاهای اساسی است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز بیان کرد: تخصیص درست منابع با حفظ مشروعیت نظام ارتباط مستقیم دارد و این از دیدگاه دین اسلام بسیار مهم است.

محمدرضا صادقی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی طرح بزرگی است ابراز داشت: از سال ۸۹ که طرح هدفمندی یارانه‌ها آغاز شد، اقدام موثری در این زمینه انجام نشد اما دولت سیزدهم حرکت بزرگ و جهادی انجام داد و با گرو گذاشتن آبروی خود پیشگام شد.

وی افزود: مطالبه کردن کار راحتی است اما باید ضرورت‌ها و شرایط سنجیده شود، خرمشهر امروز همان اقتصاد کشور است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: قرار بود پرداخت ارز ترجیحی باعث کاهش قیمت‌ها شود اما برخی اقلام مانند نهاده‌های دامی ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشت و این یعنی در این میان رانت و فساد وجود داشت.

صادقی بیان کرد: سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت ارز ترجیحی هزینه می‌شد که این رقم می‌توانست به ایجاد اشتغال اختصاص یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: به منظور حمایت از مصرف کنندگان، اولویت ستاد تنظیم بازار تامین کالاهای اساسی است و این کالاها در استان سمنان پایین‌تر از نرخ مصوب دولت به دست مردم رسید.

وی افزود: در این مرحله باید به تبیین این طرح و اقناع اذهان عمومی پرداخته شود و به مردم اطلاع رسانی شود که دولت شرایط خاصی دارد و کشور را با وضعیت اقتصادی نابه سامان تحویل گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: نباید برای تامین نیازهای اساسی وابسته به خارج از کشور باشیم بلکه باید اقلام راهبردی و اساسی کشور به صورت خودکفا فراهم شود.

اقناع‌ افکار عمومی و ارتباط دوسویه در دفاع از مردمی‌سازی یارانه‌ها

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز بیان کرد: مردمی سازی یارانه‌ها مدت‌هاست که یکی از مباحث مهم کشور شده است و در این حوزه نقدها، پیشنهادها و موارد مثبت و منفی زیادی ارائه شد.

جعفر کاشانی بیان کرد: بیشتر جامعه بر ضرورت اجرای این طرح تاکید دارند اما گاهی اتفاقاتی می‌افتد که این طرح بزرگ به گونه‌ای دیگر تبیین شود.

وی با بیان اینکه برای دفاع از این طرح، به چند روش عمل می‌شود افزود: اقناع افکار عمومی یکی از این روش‌ها است که با الگو برداری از دوران دفاع مقدس که اقناع سازی بود باعث شد مردم همراه باشند و اکنون نیز مردم با دولت همراه باشند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: دومین روش نیز ارتباط دوسویه با مردم است که در این مسیر رسانه‌ها با انتقال پیام‌ و صدای مردم ما را یاری کنند.

ایجاد حوضچه رسانه‌ای برای بازتاب محتواهای اقناع‌سازی در فضای مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز بیان کرد: با همت رسانه‌ها، یک حوضچه رسانه‌ای درست شد و هر مطلبی که با موضوع مردمی‌سازی یارانه‌ها تولید می‌شود، در آن اشتراک گذاشته شد.

فرشید فلاح گفت: سپس منتخبان این محتواها را در اختیار فعالان فضای مجازی قرار دادیم که در فصای مجازی بازتاب داده شود.

وی افزود: فعالیت اقناع‌سازی در استان سمنان به خوبی انجام می‌شود اما با قانع شدن و رضایت مردم فاصله داریم و اینکه در استان تجمع مردمی وجود ندارد، به معنای رضایت کامل مردم نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند