کیفیت هوای کردستان از روز پنج شنبه به حال عادی باز می‌گردد


کیفیت هوای کردستان از روز پنج شنبه به حال عادی باز می‌گردد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: گرد و غبار موجود در هوای استان از بعدازظهر روز چهارشنبه کاهش می‌یابد و انتظار داریم از روز پنج شنبه کیفیت هوا به حال عادی و مطلوب باز گردد.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر میزان دید افقی در شهرهای کامیاران به ۴۰۰ متر، سقز و زرینه ۶۰۰، سنندج و قروه ۷۰۰، بانه و هزارکانیان یک هزار، مریوان یک هزار و ۵۰۰ و بیجار به سه هزار متر کاهش یافته است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته میزان دید افقی در تمامی ایستگاه‌های استان به کمتر از یک هزار متر کاهش یافت و شهرهای سقز و مریوان با ۱۰۰ متر، کمترین میزان دید را در استان داشتند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: با توجه به وزش باد در بعدازظهر امروز مقداری از غلظت آلودگی هوا کاسته می شود، اما از بامداد چهارشنبه به دلیل شکل گیری توده‌ جدید گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان، تا فردا بعدازظهر وضعیت هوا غبارآلود خواهد بود.

وی به بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان، زنان باردار و کودکان توصیه کرد که در این مدت از حضور در فضاهای باز خودداری کرده و ورزشکاران نیز از انجام ورزش‌های هوازی پرهیز کنند.

پناهی با بیان اینکه طی چند روز آینده دمای هوای استان روند افزایشی دارد، افزود: در شبانه روز گذشته شهر زرینه با پنج درجه سانتی گراد خُنک‌ترین و شهر سنندج با ۳۱ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان نیز گفت: وضعیت هوای بیشتر شهرهای استان امروز سه شنبه از نظر آلودگی ناشی از ورود گرد و خاک، در شرایط خطرناکی قرار دارد.

آلودگی هوا همچنین امروز ادارات، مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی استان کردستان را تعطیل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق