این خودرو تابوت خوانده شد!


این خودرو تابوت خوانده شد!

رکنا: تصاویر مفهومی از ظاهر خودروی اپل که هم اکنون در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود مورد تمسخر برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است و آن را به یک تابوت تشبیه کرده‌اند.

به گزارش رکنا، طبق یک حق اختراع یا پتنت جدید، شرکت اپل خودروی خود را که بسیاری چشم انتظارش هستند، احتمالا بدون پنجره می‌سازد و به جای پنجره‌های شفاف از نمایشگرهای مجازی در اتاق خودرو استفاده خواهد کرد.

این غول فناوری حق اختراع یک سیستم خودروی واقعیت مجازی(VR) را به ثبت رسانده است که "نماهای مجازی" را با حرکت فیزیکی خودرو در حین سفر مطابقت می‌دهد. به عنوان مثال، اگر خودرو در حال حرکت به سمت پایین یک تپه باشد، این سیستم می‌تواند تصویر مجازی از یک ترن هوایی را در حین پایین رفتن نمایش دهد.

این حق اختراع نشان می‌دهد که صندلی‌های داخل خودرو به گونه‌ای حرکت می‌کنند که با جلوه‌های بصری مطابقت داشته باشند که بسیار شبیه به یک تجربه سینمایی همه‌جانبه خواهد بود.

این بدان معناست که نماهای دنیای واقعی که همه ما در هنگام عبور از خیابان و جاده از پنجره خودرو مشاهده می‌کنیم به طور کامل با صحنه‌های گرافیکی مجازی جایگزین می‌شوند.

تصاویر مفهومی از ظاهر این خودرو که هم اکنون در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود مورد تمسخر برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است و آن را به یک تابوت تشبیه کرده‌اند.

این تصاویر یک خودروی سیاه رنگ با سقف شیبدار را نشان می‌دهند که پنجره‌ای ندارد. البته این تصاویر توسط طراحان خارج از شرکت اپل ایجاد شده‌اند و طراحی خود این شرکت نیستند.

خودروی اپل قریب به یک دهه است که در حال توسعه است، اما هنوز هیچ صحبتی در مورد زمان معرفی رسمی آن وجود ندارد.

این پتنت جدید توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شده و در تاریخ ۳ مه فهرست شده است.

اپل در این پتنت گفته است: سیستم واقعیت مجازی ممکن است نماهای مجازی ارائه دهد که نشانه‌های بصری را با حرکات فیزیکی که یک مسافر تجربه می‌کند، مطابقت دهد. این سیستم VR ممکن است با جایگزین کردن محیط‌های مجازی با دنیای واقعی، تجربه‌های VR همه‌جانبه‌ای را ارائه دهد. سیستم‌های فعال خودرو یا سیستم‌های کنترل خودرو ممکن است با سیستم VR ادغام شوند تا جلوه‌های فیزیکی را با تجربیات مجازی ارائه دهند.

اپل می‌گوید این خودرو می‌تواند فریم‌های مجازی را حداقل در یکی از پنجره‌های خودرو نمایش دهد تا نماهای مجازی سه‌بعدی را برای مسافران فراهم کند.

نکته مهم اینکه مسافران مجبور نیستند از هدست واقعیت مجازی استفاده کنند.

برای اینکه این ویژگی به رانندگی و سلامت و ایمنی مسافران خودرو آسیبی نرساند، خودروی اپل کاملاً خودران خواهد بود و در مسیری از پیش برنامه‌ریزی شده حرکت می‌کند. اما به نظر می‌رسد که عموم مردم چندان به این طراحی مشتاق نیستند.

این پتنت دستمایه شوخی کاربران فضای مجازی شده است و به عنوان مثال یکی از کاربران نوشته است: می‌دانستم اپل از ویندوز(اشاره به معنی این کلمه به معنی پنجره و نام سیستم عامل مشهور شرکت مایکروسافت) خوشش نمی‌آید، اما نه تا این حد!

ادعای اپل برای افراد ترسو از خودرو

اپل ادعا می‌کند که این طراحی می‌تواند به افرادی که ترس از حرکت در وسایل نقلیه دارند، کمک کند.

"بیماری حرکت" به دلیل درگیری بین حواس رخ می‌دهد؛ زمانی که چشمان ما حرکت را تشخیص می‌دهند، اما بقیه بدن این را حس نمی‌کند.

اپل می‌گوید: وسایل نقلیه خودران ممکن است پنجره‌های محدود داشته یا حتی بدون پنجره باشند، بنابراین حرکاتی که مسافران در چنین وسایل نقلیه‌ای تجربه می‌کنند، ممکن است با آنچه که از نظر بصری می‌بینند، مطابقت نداشته باشد و به طور بالقوه باعث "بیماری حرکت" شود.

همانطور که گفته شد، اپل سال‌ها است که روی خودروی برقی خودران خود کار می‌کند، اما تاکنون جز این پتنت‌ها که برخی احتمالات را ارائه می‌دهند، هیچ جزئیات رسمی منتشر نشده است.

"اندی آلدرسون"، مدیرعامل شرکت لیزینگ خودروی "واناراما" می‌گوید: اگرچه عملاً هیچ راهی برای دانستن اینکه محصول نهایی اپل چگونه خواهد بود، وجود ندارد، اما این پتنت‌ها شاید بهترین نشانه برای مسیری است که اپل در پیش گرفته است.

دستیار هوشمند مخصوص درون خودرو

در هر حال، گمانه‌زنی‌ها تاکنون حاکی از صفحه نمایش لمسی و بزرگ در طول تمام داشبورد خودرو، یک خودروی سفید عجیب و غریب متشکل از یک غلاف کروی که حدود ۳۶۰ درجه روی چهار چرخ می‌چرخد، خودرویی الهام گرفته شده از رایانه‌های مک اپل و استفاده از سیری به عنوان دستیار هوشمند مخصوص درون خودرو بوده است.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که کار بر روی خودروی اپل توسط این شرکت همچنان ادامه دارد، اگرچه این غول فناوری در مورد پیشرفت آن بسیار مخفیانه عمل می‌کند.

در ماه نوامبر فاش شد که شرکت اپل "کریستوفر مور"، مدیر سابق نرم‌افزار اتوپایلت شرکت "تسلا" را استخدام کرده است.

"بلومبرگ" در تحلیل این خبر نوشت: این حرکت نشان می‌دهد که اپل در تلاش برای توسعه فناوری خودران، رقابتی چالشی را با خودروسازانی مانند "تسلا" آغاز کرده است.

"تیم کوک"، مدیر عامل اپل در مصاحبه‌ای کوتاه با بلومبرگ در سال ۲۰۱۷ تایید کرد که اپل در حال کار بر روی ساخت یک خودرو است، اگرچه او گفت که اپل بیشتر بر روی سیستم‌های خودران تمرکز دارد تا یک وسیله نقلیه فیزیکی.

"کوک" در این مصاحبه گفت: ما آن را به‌عنوان مادر تمام پروژه‌های هوش مصنوعی می‌بینیم. این احتمالاً یکی از دشوارترین پروژه‌های هوش مصنوعی برای کار کردن است.

به گفته منابعی که خبرگزاری رویترز در پایان سال ۲۰۲۰ به آنها اشاره کرده است، اپل سال ۲۰۲۴ را برای تولید یک وسیله نقلیه مسافربری هدف قرار داده است، اگرچه همه گیری بیماری کووید-۱۹ ممکن است اکنون این تاریخ را به تعویق انداخته باشد.

در سال ۲۰۱۵ "میکی درکسلر"، عضو هیئت مدیره اپل به "بیزنس اینسایدر" گفت که "استیو جابز" فقید قبل از مرگش در سال ۲۰۱۱ به فکر ساختن یک خودرو بوده است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟