برگزاری آزمون جامع گردشگری با شرکت بیش از 5700 نفر در روز جمعه


برگزاری آزمون جامع گردشگری با شرکت بیش از 5700 نفر در روز جمعه

مدیر‌کل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری گفت: آزمون جامع هماهنگ (سراسری) دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری با مشارکت 5746 داوطلب در سطح 31 استان و منطقه آزاد کیش و چابهار برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ زاهد شفیعی گفت: آزمون جامع هماهنگ (سراسری) دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری با مشارکت 5746 داوطلب در سطح 31 استان و منطقه آزاد کیش و چابهار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضیان در هفت دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی جهانگردی، راهنمایان طبیعت‌گردی، راهنمایان زمین‌گردشگری، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناس ارزیاب طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری به صورت مجزا و طی ساعات تعیین شده به سنجش اطلاعات و آموخته‌ها در طول دوره خود خواهند پرداخت.

مطابق با گفته‌های مدیر‌کل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری، در این میان بیشترین آمار به ترتیب مربوط به دوره راهنمایان ایران‌گردی جهان‌گردی با تعداد 2082 نفر، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی1492 نفر، راهنمایان طبیعت‌گردی 994 نفر، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری 856 نفر،کارشناس ارزیاب طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری 227 نفر، مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری 65 نفر و راهنمایان زمین گردشگری 30 نفر هستند.

شفیعی با بیان اینکه طبق سال‌های گذشته استان تهران با بیشترین متقاضی به تعداد 1269 نفر و استان‌های خراسان‌رضوی 789 نفر، اصفهان 390 نفر و فارس 384 نفر در صدر جدول آمار قرار گرفتند، بیان کرد: تمام فرآیندهای مربوط به آزمون در سامانه آزمون جامع به آدرس EDUTOURISM.MCTH.IR انجام گرفته و تمام فراگیران می‌توانند نتایج مربوط به آزمون فوق را از روز دوشنبه مورخ 1401/4/6 از سامانه مذکور دریافت کنند.

گفتنی است در این آزمون مقرر شده است تمام ضوابط موجود در جزوه راهنمای مبارزه با کرونا در آزمون‌ها به دقت رعایت شود تا فراگیران بتوانند در محیط ایمن و سالم در آزمون حاضر شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی