پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان با پرداخت حداقل سرانه 50 هزار تومانی در ماه


پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان با پرداخت حداقل سرانه 50 هزار تومانی در ماه

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از پوشش بیمه افراد با پرداخت حداقل 50 هزار تومان در ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بیت‌الله برقراری در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، هفدهمین سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ترتیب داده شده بود، اظهار کرد: امروز صندوق وارد هفدهمین سال تاسیس خود شد. این صندوق یکی از برکات و مولود نظام جمهوری اسلامی ایران است و در راستای اصل 29 قانون اساسی که بیمه را حقی همگانی دانسته تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 2 میلیون از جامعه هدف صندوق تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و با اقدامات انجام شده ضریب نفوذ ما 15 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه صندوق هم جوان و هم پویا و توانمند است، گفت: اولین رویکرد ما حاکمیتی است، بر این اساس تلاش می‌کنیم کسانی که می‌توانند عضو صندوق شوند و شرایطش را دارند تحت پوشش قرار بگیرند. در وضع مطلوبی از حیث پایداری صندوق هستیم و ضریب پشتیبانی یک به 10 است و به ازای هر 10 نفر بیمه‌پرداز، یک نفر بازنشسته است.

برقراری ادامه داد: برنامه توسعه و استراتژی صندوق را مبتنی بر نگاه علمی و محاسبات اکچوئری تدوین کرده‌ایم و معتقدیم اگر مبتنی بر همین رویکرد حرکت کنیم نه‌تنها پایداری صندوق حفظ خواهد شد بلکه می‌توانیم جامعه تحت پوشش را نیز افزایش دهیم.

وی افزود: یک‌سوم جمعیت کشور، جامعه هدف ما هستند که باید تحت پوشش صندوق قرار بگیرند. این جامعه هدف حدود 9 تا 10 میلیون نفر را شامل می‌شود. بیش از دو میلیون نیز عضو فعال بیمه شده داریم و با این حساب حدود 7 میلیون نفر از جامعه هدف ما تحت پوشش نبوده و عضو هیچ صندوقی نیستند که در صدد پوشش این افراد هستیم که در این صورت به سمت رفع فقر حرکت کرده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به هدف‌گذاری برای جذب یک میلیون نفر بیمه شده جدید طی یک‌سال آینده گفت: در این صورت بیش از 70 درصد رشد خواهیم داشت.

برقراری اضافه کرد: این صندوق بر اساس سطوح درآمدی حق بیمه دریافت می‌کند و بالاترین سطح درآمدی ما که سطح هشت است 2 میلیون و 660 هزار تومان است که حق بیمه آن 133 هزار تومان در ماه می‌شود. دولت هم به عنوان سهم قانونی دو برابر این مبلغ را تقبل کرده و به صندوق می‌پردازد. حق بیمه‌‌ها طوری تعیین شده که همه جامعه هدف با هر شرایطی از عهده پرداخت آن بر بیایند. کمترین سطح حق بیمه در کمترین سطح درآمدی نیز 50 هزار تومان است.

وی ادامه داد: مستمری‌های بازنشستگی نیز متناسب با همین حق بیمه تعریف می‌شود. ما تلاش می‌کنیم به سمت کفایت مستمری حرکت کنیم، لذا امسال سطوح درآمدی را 60 درصد افزایش دادیم که در طول فعالیت 17 ساله صندوق، بی‌سابقه بوده است. سعی می‌کنیم هر سال سطوح درآمدی را به نحو مناسبی افزایش دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به تلاش برای ارتقای توانمندی کارگزاران صندوق عنوان کرد: درآمد کارگزاری‌ها امسال 50 درصد رشد پیدا کرده است. اقدام دیگر مکانیزه کردن نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بوده که موجب صرفه‌جویی 300 میلیارد تومانی شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022