مردم کرمانشاه برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی شهری و روستایی مراجعه کنند


مردم کرمانشاه برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی شهری و روستایی مراجعه کنند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: باتوجه به تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون مردم می‌توانند از این پس برای تزریق واکسن کرونا به مراکز بهداشتی شهری و روستایی مراجعه کنند.

دکتر «قباد محمدی» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: تمامی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان تعطیل شده اما روند واکسیناسیون همچنان باجدیت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مردم از این به بعد می‌توانند برای انجام واکسیناسیون به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت در محله های شهر و همچنین خانه های بهداشت روستایی مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تزریق اولین دُز واکسن کرونا به کادر درمان در ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ گفت: در مدت ۴۶۶ روز فعالیت ۴۱ مرکز تجمیعی استان، همکاران بخش بهداشت تاکنون نزدیک به سه میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به مردم استان تزریق کرده اند.

وی اظهار داشت: نتیجه این جهاد و از خودگذشتگی مدافعان سلامت چه در اوج گرمای طاقت فرسای تابستان در مراکز خودرویی، چه در سرمای استخوان سوز زمستان در شهرستان‌های سردسیر استان منجر به ایمن کردن هم استانی های گرامی، بیش از ۷۸/۵ درصد در نوبت اول، ۷۷/۸ درصد در نوبت دوم و ۴۶/۸ درصد در نوبت سوم شده است.

دکتر محمدی در پایان عنوان کرد: فعالیت این مراکز و حجم وسیع خدمت بهداشتی به مردم با همکاری ادارات، سازمان‌ها و نهادهایی صورت پذیرفته است که چه با اختصاص مکان یا اعزام نیرو و تهیه امکانات و پشتیبانی و فرهنگ سازی مجموعه نظام سلامت استان را یاری رساندند که بدینوسیله از همه آنان قدردانی می نمایم.

به گزارش ایرنا، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان هم‌اکنون ۴۲ نفر است که از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و حال ۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون در استان کرمانشاه سه هزار و ۱۳۸ نفر است.

۱۲ شهرستان کرمانشاه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۳۰ اردیبهشت ۱۲ شهرستان استان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان دیگر در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند.

محمدی افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، روانسر، قصرشیرین، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی، هرسین، پاوه و صحنه و کنگاور در وضعیت زرد و شهرستان‌های جوانرود و سنقروکلیایی در وضعیت آبی قرار دارند.

وی گفت: براساس رنگ بندی قبلی (جمعه ۲۳ اردیبهشت) شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، روانسر، قصرشیرین، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی، هرسین، پاوه و صحنه در وضعیت زرد و شهرستان‌های کنگاور، جوانرود و سنقروکلیایی در وضعیت آبی قرار داشتند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت