1500 کیلوگرم روغن حیوانی غیربهداشتی در کرمانشاه کشف شد


1500 کیلوگرم روغن حیوانی غیربهداشتی در کرمانشاه کشف شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هزار و 500 کیلوگرم روغن حیوانی که به صورت غیرمجاز و در شرایط کاملا غیربهداشتی بسته بندی می‌شد، توقیف و مکان موردنظر پلمب شد.

دکتر «شهریار مستوفی» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: باتوجه به گزارش‌های واصله، کارشناسان معاونت غذا و دارو در معیت نیروهای پلیس مبارزه با قاچاق و با کسب دستور از مقام قضایی موفق به کشف این واحد تولیدی و بسته‌بندی روغن حیوانی در کرمانشاه شدند.

وی اضافه کرد: پرونده واحد متخلف برای رسیدگی به مقام قضایی ارجاع شد.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از همه شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه واحد تولیدی زیر زمینی و بدون مجوز در سطح استان نسبت به گزارش آن از طریق تماس با شماره تلفن شکایات ۳۷۱۰۶۲۳۲ معاونت غذا و دارو اقدام نمایند.

به گزارش ایرنا، عطر و طعم منحصر به فرد روغن کرمانشاهی نه تنها به تایید مشکل پسندان رسیده بلکه شهرت ملی و محبوبیت کشوری یافته و روغن حیوانی اعلای کرمانشاهی به عنوان یکی از بهترین سوغات و هدایا در خاطر گردشگران حک شده است.

روغن حیوانی کرمانشاهی که از آن به عنوان یکی از سالم ترین و مقوی ترین روغن ها یاد می شود، علاوه براینکه طعم متفاوتی به غذا می بخشد انرژی مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند.

روغن حیوانی که به اسم روغن زرد نیز شناخته شده است، از شیر گاو و گوسفند تهیه می‌شود پس از اولین مرحله تولید روغن حیوانی، دوشیدن شیر از گاو یا گوسفند است که یا به شکل سنتی و یا به شکل صنعتی تولید می شود و استان کرمانشاه به دلیل تنوع و تعدد مراتع گیاهی از قابلیت منحصر بفردی در این زمینه برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت ال نود امروز در بازار چقدر شد؟