واکنش معکوس طلای داخلی به اونس جهانی/ قیمت دلار و یورو امروز 1401/03/03


واکنش معکوس طلای داخلی به اونس جهانی/ قیمت دلار و یورو امروز 1401/03/03

اگرچه قیمت اونس جهانی در بازار امروز با کاهش 3.90 درصدی همراه بود اما قیمت طلای داخلی اندکی افزایش یافت و به یک میلیون و 378 هزار و 635 تومان در هر گرم رسید. نوشته واکنش معکوس طلای داخلی به اونس جهانی/ قیمت دلار و یورو امروز 1401/03/03...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت هر اونس طلا تا ساعت ۷ صبح به وقت شرقی با کاهش ۳.۹۰ درصدی به ۱۸۴۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۸۵۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

ایسنا نوشت، دلار پس از سقوط به پایین‌ترین سطح یک ماهه، ثابت ماند. دلار ضعیف‌تر، شمش را برای خریداران خارجی جذاب‌تر می‌کند. شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا کاهش یافت و تقاضا برای طلای با بازده صفر را افزایش داد.

استر جورج، رئیس بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی گفت که انتظار دارد بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره هدف خود را تا ماه اگوست به حدود دو درصد برساند و اقدامات بعدی به تاثیر عرضه و تقاضا بر تورم بستگی دارد.

بر اساس گزارش رویترز، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه از ۱۰۶۳.۴۳ تن در روز جمعه ۰.۴۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۶۸.۰۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱.۷۲ دلار رسید و پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۵۶ دلار و ۱۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۹۹۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

طلا و سکه خیال ارزان شدن ندارد

سایت طلا به نقل کارشناس بازار طلا نوشت:داد و ستدها در دو روز گذشته به دلیل آلودگی هوا و کاهش تردد در سطح شهر کاهش یافته و در حالت رکود به سر می‌برد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه انوع سکه همچنان به دلیل افزایش تقاضا سیر صعودی دارد و در حال حاضر در محدوده ۹۰۰ هزار تومان می باشد.

وی پیش بینی کرد: قیمت طلا و سکه تا روز شنبه در همین وضعیت باقی خواهد ماند.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی امروز ۳ خرداد برای فروش ۲۵ هزار و ۸۴۸ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۵۹۱ تومان خریداری می‌کنند.

‌‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۸۱ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۱۲۶ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۸۴۶ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۶۳۵ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هشت میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب پنج میلیون تومان و دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا