معاون پرورشی و فرهنگی : ابعاد فتح خرمشهر را برای نسل نو تبیین کنیم


معاون پرورشی و فرهنگی : ابعاد فتح خرمشهر را برای نسل نو تبیین کنیم

کرج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: باید ابعاد فتح خرمشهر را برای نسل نو تبیین کنیم، زیرا مقاومت ملت ایران در این حماسه ستودنی است.

به گزارش ایرنا، « سردار فتح اللهی » روز سه شنبه در آیین گشایش نمایشگاه مقاومت درآموزش و پرورش البرز افزود: فتح غرورآفرین شهر خرمشهر در عملیات عظیم بیت‌المقدس که نماد مقاومت ملت ایران است، الگویی بی‌بدیل برای همه نسل‌هاست.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر یکی از اهداف‌ اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود، خاطرنشان کرد: شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال از سوی نیروهای ارتش بعثی عراق در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با تلاش نیروهای جان برکف سپاه اسلام بازپس گرفته شد.

وی بیان داشت: اهمیت آزادسازی شهر خرمشهر در دفاع مقدس توسط رزمندگان جان برکف اسلام از چنان اهمیتی برخوردار است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی (ره) فتح این شهر را از امور مافوق طبیعت و از عنایات خداوند دانسته و رهبر معظم انقلاب نیز، این حماسه را حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان قلمداد کردند.

فتح اللهی تصریح کرد: یکی از ابعاد جهاد تبیینی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است پرداختن به دوران طلایی دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن به نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان اینکه رمز و راز پیروزی رزمندگان اسلام همان پیروی از ولایت فقیه و ایمان و اخلاص بود، یادآورشد: باید این فرهنگ والا و روحیه ارزشمند در تمامی زوایا در جامعه جاری و ساری شود.

وی ادامه داد: آزادسازی فتح خرمشهر در حالی که کشورهای زیادی در کنار صدام بودند در سایه ایمان و اخلاص رزمندگان اسلام بدست آمد و الگویی مناسب برای جوانان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: در طول برگزاری عملیات فتح خرمشهر رزمندگان اسلام با قدرت ایمان، ایثار و رشادت‌های مثال زدنی خود از جان خویش گذشتند تا خاک و ناموس کشور ما حتی برای لحظه‌ای بدست دشمن بعثی نیافتد.

وی افزود: اگر همان روحیه ارزشمند اخلاص، ایثار، همدلی و ولایتمداری حفظ شود و همه باهم برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر پست و مقامی که هستند وظایف ملی و دینی خود را انجام دهند، شاهد موفقیت‌های بیشتر خواهیم بود.

فتح اللهی تاکید کرد: سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر است که از این فرصت برای بازنمایی روح مقاومت و مجاهدت ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی و عبور از گذرگاه‌های خطیر تاریخی برای دست‌یابی به اهداف و آرمان‌های بلند نظام و پیشرفت و تعالی کشور باید به خوبی حتی در قالب فعالیت نمایشگاهی استفاده کرد.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو