استاندار: تورهای گردشگری برای جاذبه‌های استان سمنان تعریف شود


استاندار: تورهای گردشگری برای جاذبه‌های استان سمنان تعریف شود

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه گردشگری گفت: تورهای گردشگری برای جاذبه‌های استان سمنان تعریف شود.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی عصر سه‌شنبه در ️ همایش سمنان ، میراث کهن در سالن تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان و مردم به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی ابراز داشت: کویر، ستاره شناسی، بازی‌های بومی و محلی، جنگل، کوهستان و آئین‌های مذهبی از جمله ظرفیت‌های منحصر به فرد استان است که معرفی این جاذبه‌ها با برگزاری تورهای گردشگری می‌تواند به رونق صنعت گردشگری و پویایی بیش از پیش اقتصاد استان کمک کند.

وی ادامه داد: امروزه بعد از صنعت خودرو، صنعت گردشگری دومین صنعت درآمدزا و زود بازده محسوب می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های استان سمنان در زمینه گردشگری می‌توان از این فرصت بهره‌ برد.

هاشمی افزود: اغلب مردم سمنان را به عنوان استان صنعتی می‌شناسند که البته با وجود بیش از یکهزار و ۷۲۰ واحد تولیدی قطب صنعتی شرق کشور محسوب می‌شود، اما گردشگری نیز مانند صنعت فرصتی برای توسعه استان سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت ملی ۸۶۵ میراث فرهنگی در استان سمنان نشان از ظرفیت استان در زمینه گردشگری است و به منظور بهره‌برداری از این ظرفیت، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا استان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل و میزان ماندگاری مسافر در استان افزایش یابد.
هاشمی گفت: در گذشته مدت ماندگاری مسافر در استان سمنان کمتر از چهار ساعت بود که اکنون با تلاش‌های انجام شده در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان میزان ماندگاری به میانگین ۲۴ ساعت افزایش یافته و باید تلاش شود میزان ماندگاری مسافر به حد مطلوب برسد.

استاندار سمنان افزود: استان سمنان در مسیر زائران امام رضا(ع) قرار دارد و سالانه حجم قابل توجهی از مسافران از این مسیر عبور می‌کنند و باید با تعریف رویداد و معرفی جاذبه‌ها، مسافر را در استان سمنان نگه داشت.

وی یادآور شد: روستای قلعه‌بالا، روستای بیابانک، کویر خارتوران، مارک ملی کویر گرمسار، منطقه حفاظت شده پرور در مهدیشهر، آبگرم از ظرفیت‌های منحصر به فرد استان سمنان است.

استاندار سمنان تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش شمار تابلوهای معرفی جاذبه‌ها، تقویت تورهای گردشگری لازمه رونق این صنعت درآمدزا و کم‌آب‌بر در استان سمنان است.

هاشمی افزود: در ابتدای انتصابم ۹۱ اقامتگاه بومگردی در استان سمنان بود و با برنامه‌ریزی دستوری اکنون ۱۵۴ اقامتگاه بومگردی در استان سمنان ایجاد شده که این تعداد شمار قابل‌توجهی اشتغال نیز ایجاد کرده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: ستاد توسعه گردشگری به منظور رونق گردشگری در استان سمنان تشکیل شده است و افزایش ماندگاری مسافر از اولویت‌های این ستاد است.

به گزارش ایرنا، ۸۶۵ میراث فرهنگی استان سمنان ثبت ملی شده و ثبت ملی ۶۰۰ اثر دیگر در دست اجرا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها