واگن پارس اراک از واحدهای تولیدی توانمند کشور است


واگن پارس اراک از واحدهای تولیدی توانمند کشور است

اراک - ایرنا-  نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شرکت واگن پارس اراک از واحدهای تولیدی توانمند کشور است و باید از این ظرفیت ارزشمند بیش از پیش در جهت توسعه اقتصادی کشور استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله قربانعلی دری‌ نجف‌آبادی روز سه‌شنبه در آیین تحویل ۷۶ واگن شرکت واگن پارس مپنا اراک به ناوگان ریلی کشور در جمع خبرنگاران، افزود: این واحد واگن‌سازی می‌تواند نیاز کشور به خصوص در تامین واگن‌های مترو را تامین کند.

وی اظهار داشت: واگن‌پارس اراک ظرفیت تولید بیش از ۱۲۵ واگن در ماه و لوکوموتیو را دارد و باید تدابیری اتخاذ شود که ۱۰۰ درصد ظرفیت این شرکت بکارگیری شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه توجه به کیفیت تولیدات در جهت راه‌یابی به بازارهای جهانی باید در دستور کار کارکنان واگن‌پارس قرار گیرد، اظهار داشت: کارکنان این مجموعه بکوشند دانش محوری را در این واحد تولیدی رشد و توسعه دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه واگن پارس باید در مسیر توسعه کیفیت، صادرات و دانش فنی حرکت کند، بیان کرد: فعالیت این واحد تولیدی در سطح مطلوبی است اما باید تلاش شود در مسیر صادرات نیز گام‌های بلند بردارد.

وی تاکید کرد: مجلس و دولت باید از کارخانجات استان از جمله واگن پارس حمایت کنند و به جای سفارش محصول به بیگانگان به شرکت هایی همچون واگن پارس سفارش داده شود تا این شرکت نیازها را رفع و در مسیر تولید لوکوموتیو و بوژی حرکت کند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: شرکت واگن پارس اراک آماده است که تولید بوژی را تا ۳۰۰ دستگاه افزایش دهد و در کنار آن می‌تواند نیاز پایتخت و دیگر شهرها را به واگن مترو تامین کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: شرکت مپنا از زمانی که مدیریت واگن پارس را بر عهده گرفته همکاری خوبی داشته و تلاش‌های بسیاری در جهت کیفی‌سازی تولیدات انجام داده که جای تقدیر دارد.

وی افزود: توصیه می شود این مجموعه مورد حمایت قرار گیرد تا در سطح منطقه قابل رقابت باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!