بنا: تمرین با بزرگسالان به جوانان خودباوری و انگیزه می دهد


بنا: تمرین با بزرگسالان به جوانان خودباوری و انگیزه می دهد

محمد بنا معتقد است تمرین با ملی پوشان بزرگسال، جوانان را به خودباوری می رساند و انگیزه‌شان را برای موفقیت بیشتر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، خانه کشتی شهید هادی مجموعه ورزشی آزادی تهران، پیش از ظهر دیروز میزبان تمرین مشترک تیم کشتی فرنگی بزرگسالان و تیم جوانان بود، اردوی همزمان دو تیم باعث شده بود تا شاگردان محمد بنا و حمید باوفا پنجه در پنجه همدیگر بیندازند. یک طرف قهرمانان بزرگی مانند محمدرضا گرایی با دو مدال خوش رنگ طلای جهان و المپیک و طرف دیگر کشتی گیران جوانی که در اول راه هستند و می خواهند «گرایی»‌های آینده کشتی فرنگی باشند.

کلاس درس بزرگسالان برای جوانان

تمرین مشترک فرصتی شده بود تا جوانان فرنگی شانه به شانه بزرگسالان تمرین کنند و تن‌شان به تن قهرمانانی بخورد که در المپیک و جهانی در بالاترین سکوها ایستاده اند. یک فرصت بزرگ که سبب شده بود شاگردان باوفا در تمرین مشترک دیروز، عطش بیشتری برای یادگرفتن داشته باشند. آن سو هم ملی پوشان بزرگسال از انتقال تجربه‌هایشان به جوانانی که قرار است روزی جایشان را بگیرند و پرچم ایران را بالا ببرند، ابایی نداشتند تا خانه کشتی شهید هادی یک روز متفاوت را ثبت کند.

در کنار تمرین کشتی گیران بزرگسال و جوان، محمد بنا هم در حین تمرین تجربه هایش را در اختیار حمید باوفا قرار می داد و نکته‌هایی که به ذهنش می رسید را سعی می کرد تا جایی که امکان دارد به سرمربی تیم جوانان منتقل کند.

باوفا هم تلاش می کرد از هم‌نشینی با برترین سرمربی قرن ورزش که کوله باری از موفقیت‌‌های بزرگ بر دوش دارد، کمال استفاده را ببرد و سراپا گوش شود تا حتی یک بخش از فوت و فن کوزه گری که بنا در اختیارش می گذارد، هم از دستش در نرود، مانند شاگردی که پای کلاس درس استاد تمام هوش و حواسش را متوجه صحبت ها کرده است.

هدیه خاص آقای خاص

یکی از اتفاق‌های جالب تمرین مشترک فرنگی کاران جوان و بزرگسال، تقدیر محمد بنا از سه فرنگی کار تیم جوانان بود. سرمربی تیم بزرگسالان که در کنار مسائل فنی هیچ وقت از روحیه دادن و تزریق انگیزه به شاگردانش غفلت نمی کند، دیروز هم یک سورپرایز برای کشتی گیران جوان داشت.

با تصمیم محمد بنا و انتخابی که حمید باوفا از بین شاگردانش انجام داد، دو کشتی گیر سنگین وزن و یک کشتی گیر میان وزن که خوب‌تر از بقیه تمرین کرده بودند، پاداش تلاش شان را با گرفتن یک هدیه خاص از دستان آقای خاص کشتی ایران گرفتند، یک تیشرت که عکس مدال آوران جهانی فرنگی روی آن نقش بسته بود تا این سه کشتی گیر با پوشیدن این تیشرت و افتادن چشم‌شان به قهرمانانی که تصاویرشان روی آن است، برای تکرار این افتخارات و اینکه روزی عکس آنها هم روی تیشرت قرار بگیرد، با انگیزه‌تر و پر تلاش‌تر از قبل تلاش کنند.

بنا پس از دادن این هدیه های به کشتی گیران جوان، با یک شوخی انگیزشی، فضا را با نشاط تر کرد و رو به کشتی گیران جوان گفت: «امیدوارم آنقدر مدال و جایزه بگیرید، که یک روز با پول آن برای ما مربیان یک گرمکن و تیشرت بگیرید.»

در حالی که عقربه‌های ساعت سالن خانه کشتی شهید هادی ساعت 11 و 30 دقیقه را نشان می داد که تمرین به پایان می رسد، یک تمرین متفاوت که روز خوب و پر از درس‌های بزرگ را برای جوانان کشتی ساخت.

بنا: آینده کشتی فرنگی روشن است

پس از پایان تمرین مشترک تیم بزرگسالان و تیم جوانان فرنگی، محمد بنا در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: همزمانی اردوی تیم بزرگسالان برای شرکت تورنمنت قزاقستان با اردوی تیم جوانان برای مسابقات قهرمانی آسیا باعث شد دو تیم ادغام شوند و یک تمرین خوب و با نشاط برگزار کردند.

بنا با بیان اینکه آینده این جوانان در تیم بزرگسالان است، اظهار داشت: چه خوب است که برخی مواقع این تمرینات مشترک برگزار شود، تن کشتی گیران جوان به تن ملی پوشان بزرگسال می خورد و این به جوانان انگیزه می دهد و آنها را به خودباروی می رساند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کشتی فرنگی برای پشتوانه سازی، تاکید کرد: ظرفیت کشتی فرنگی کشورمان سال هاست به دلیل خودباوری که به وجود آمده، در رده‌های مختلف بالاست و برای موفقیت تنها یک شرایط خوب تمرینی و اردویی را لازم دارند. این شرایط هم با مدیریت خوب آقای دبیر و آقای سوریان فراهم شده و مربیان مجرب هم چه در کادر فنی تیم نوجوانان و چه کادر فنی جوانان حضور دارند. آورده تیم های رده های پایه هم در نهایت به تیم بزرگسالان تزریق می شود که ما در تیم بزرگسالان از این ظرفیت وتوان استفاده می کنیم.

بنا خاطر نشان کرد: آینده کشتی فرنگی را روشن می بینم، کشتی گیران جوان با نمایشی که داشته اند، نشان داده اند باید امیدوارانه به سمت آینده حرکت کنیم. هر چند ملی پوشان تیم بزرگسالان هم بچه‌های جوانی هستند که سال‌های سال می توانند به کشتی خدمت کنند اما خوشحالم که بچه‌های تیم جوانان هم ظرفیت بالایی دارند و هر چه رقابت بین کشتی گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی نزدیک‌تر شود، اتفاق‌های قشنگ و بهتری برای کشتی فرنگی می افتد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در پایان درباره تقدیر از چهار ملی پوش جوان هم خاطر نشان کرد: با انتخاب آقای باوفا از سه کشتی گیر تیم جوانان دو ملی پوش سنگین وزن و یک ملی پوش میان وزن، به دلیل اینکه خوب تمرین می کنند، تقدیر کردیم و به هر کدام یک تیشرت که عکس مدال آوران جهانی روی آن حک شده است را هدیه دادم.
لازم به ذکر است تمرین مشترک تیم های ملی کشتی فرنگی بزرگسالان و جوانان صبح امروز هم در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شد که حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی، ناظر ویژه این تمرینات بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا