معیار تصمیم گیری برای تعطیلی اضطراری، کیفیت هوای آذربایجان غربی است


معیار تصمیم گیری برای تعطیلی اضطراری، کیفیت هوای آذربایجان غربی است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: معیار تصمیم گیری برای تعطیلی اضطراری در مواقع آلودگی هوا، کیفیت هوای استان در روز آتی است.

سعید شهند عصر سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، هواشناسی و برخی دستگاه‌های مرتبط در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان عضویت دارند، افزود: کمیته اضطرار در معاونت عمرانی استانداری در مواقع آلودگی هوا با اعلام اداره کل هواشناسی تشکیل می‌شود تا وضعیت توده‌های گردو غبار و زمان خروج آن از استان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین اطلاعات اخذ شده از ایستگاه‌ها، غلظت ریزگردها در هوای استان رو به کاهش است، اظهار کرد: کیفیت هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته خطرناک با شاخص ۵۰۰ بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: مدتی است استان‌های همجوار و بخشی از کشور در معرض عبور توده گرد و غبار هستند که این موضوع منشا خارجی دارد.

شهند اضافه کرد: گرد و غبار از غرب کشور با خیزش بادهای تند و طوفانی به آذربایجان غربی و بویژه شهرهای جنوبی آن وارد می‌شود و امسال برای بار پنجم شهرهای جنوبی استان در معرض این ریزگردها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون هوای پاک در موعد مقرر و در زمان مشخص با اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود ریزگردها به شهرها، ستاد در هر شهرستان تشکیل و دستگاه‌های متولی در این جلسات حضور می‌یابند، گفت: رییس این ستاد فرمانداران شهرستان‌ها هستند و با گزارش‌هایی که ادارات محیط زیست، بهداشت و هواشناسی درباره کیفیت هوا و احتمال تعطیلی های موجود تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۱ ایستگاه سنجش آلاینده ها داده های آنلاین را به محیط زیست ارائه می‌دهند، افزود: سیاست‌های آبی کشورهای همسایه و خشکسالی های مکرر در عراق عامل اصلی این اتفاق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج