سوم خرداد نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران بر استکبار است


سوم خرداد نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران بر استکبار است

گچساران- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نماد پیروزی، مقاومت، ایستادگی و ایثار ملتی است که با از خودگذشتگی و فداکاری بر دشمن بعثی پیروز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ باقر پسنده در آیین گرامیداشت سوم خرداد در گچساران افزود: سالروز آزاد سازی خرمشهر یادآور جانفشانی ها، رشادت ها و از خودگذشتگی های ملتی است که با ایمان به خداوند، اتحاد و با پیروی از منصب ولایت فقیه حماسه ای خلق کردند.

وی بیان کرد: امروز استقلال و امنیت کنونی کشور مرهون رشادت ها و از خودگذشتگی های شهداست.

پسنده اظهار داشت: حماسه فتح خرمشهر بیانگر حضور پر افتخار جوانانی است که با نثار جان خود حماسه ای بزرگ خلق کردند.

سوم خرداد نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران بر استکبار است

فرمانده سپاه ناحیه گچساران ادامه داد: آن چیزی موجب آزادسازی خرمشهر و شکست دشمن شد دفاع از استقلال، کیان انقلاب اسلامی، آرمان ها و باورهایی بود که در ملت بزرگ ایران وجود داشت.

پسنده ابراز کرد: باید در تلاش باشیم تا سالروز حماسه فتح خرمشهر به عنوان الگویی ماندگار از فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، برای نسل های آینده کشور به خوبی تبیین و روحیه مقاومت درآن ها تقویت شود.

یکی از فرماندهان دفاع مقدس در این مراسم ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهداء ،برحفظ و صیانت از راه شهداء ،ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

سوم خرداد نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران بر استکبار است

سردار سید نصرت الله حسینی گفت: گچساران به دلیل منابع فراوان از جمله نفت وگاز به عنوان یک منطقه استراتژیک ، دوران حساسی را در انقلاب سپری کرد.

وی تصریح کرد: رشات های رزمندگان استان در زمان جنگ تحمیلی برکسی پوشیده نیست.

حسینی اظهار داشت: رمز پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی وحدت کلمه، ایثار و تبعیت از ولایت فقیه بود .

وی تصریح کرد: به برکت خون شهدا، ایستادگی و استقامت ‌شان در جنگ تحمیلی، امروز ما در امنیت، آرامش و آسایش زندگی می‌کنیم و باید همیشه قدردان آنان باشیم و در حفظ اهداف‌شان تلاش کنیم.

با حضور نیروهای نظامی، انتظامی، بسیجیان و جمعی ازمسئولین شهرستانی مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر روز ایثار و مقاومت در سپاه ناحیه گچساران برگزار شد.

تجلیل از خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان عملیات بیت المقدس و نیز اجرای مداحی ، درخصوص ارزش های دفاع مقدس از دیگر بخش های این مراسم معنوی در گچساران بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا