استاندار تهران مطرح کرد: توضیح قانونی درباره زمان و نحوه اعلام تعطیلی‌های مربوط به آلودگی هوا/ سلامت مردم خط قرمز ما است


استاندار تهران مطرح کرد: توضیح قانونی درباره زمان و نحوه اعلام تعطیلی‌های مربوط به آلودگی هوا/  سلامت مردم خط قرمز ما است

محسن منصوری استاندار تهران درباره فرآیند قانونی زمان و نحوه اعلام تعطیلی‌های مربوط به آلودگی هوا توضیح داد و گفت: بر اساس قانون، اعلام مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا باید بر اساس شاخص‌های دقیق انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن منصوری با اشاره به افزایش شاخص آلودگی هوا و برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا اظهار داشت: با توجه به شرایط کشورهای همسایه به ویژه عراق، کویت و استان های غربی و پیش بینی دستگاه ها در مورد وضعیت گرد و غبار، هر چند تا فردا از غلظت آلاینده ها کاسته می شود، اما همچنان در شرایط بسیار ناسالم قرار داریم؛ از اینرو فردا چهارشنبه 4 خردادماه همه مدارس، دانشگاه ها و ادارات استان تهران تعطیل است.

وی ادامه داد: علاوه بر این فعالیت های ورزشی نیز ممنوع است و از همه سالمندان و بیماران قلبی و ریوی تقاضا داریم که در فضای باز حضور پیدا نکنند.

استاندار تهران همچنین عنوان کرد: بیمارستان ها، مراکز درمانی و اورژانس در آماده باش کامل هستند و در مورد بانک ها نیز با توجه به نوع خدمات امکان تعطیلی وجود ندارد؛ اما توصیه ما به روسای بانک ها این است که حتی الامکان با مرخصی همکارانی که حضورشان الزامی نیست، موافقت کنند.

منصوری افزود: با توجه به در هم تنیدگی استان های تهران و البرز هماهنگی شده و تصمیم مشابه استان تهران برای البرز گرفته شده است .

وی در مورد وضعیت امتحانات دانش آموزان عنوان کرد: امتحانات استانی و منطقه ای دانش آموزان تعطیل است اما وضعیت برگزاری امتحانات هماهنگ کشوری پایه دوازدهم توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به گلایه مندی جهت تاخیر در اعلام مصوبات تاکید کرد: پدیده گرد و غبار در حوزه مرکزی کشور کم سابقه است و در 12 سال اخیر هیچ گاه به شدت امسال این پدیده وجود نداشته است و بعضاً نقدهایی در مورد تأخیر در تصمیمات وجود دارد، بر اساس قانون، اعلام مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا باید بر اساس شاخص‌های دقیق انجام شود، از اینرو هرچند دستگاه‌هایی همچون هواشناسی و محیط زیست کلیت موضوع را می‌توانند پیش بینی کنند اما توان ارائه شاخص دقیق به سبب ضعف زیرساخت ها را ندارند؛ از اینرو بعضاً به جهت رسیدن به شاخص دقیق نیازمند زمان هستیم.

وی با اشاره به تلاش جهت ارتقا زیرساخت های پیش بینی دقیق شاخص ها ادامه داد: از بابت مشکلاتی که برای مردم بابت این تاخیرها ایجاد می‌شود عذرخواهی می‌کنم، انشاالله بتوانیم مشکل را سریعتر رفع کنیم، البته اصل اساسی، سلامت مردم است و هر جا سلامت مردم به مخاطره بیفتد به نفع سلامت مردم تصمیم گیری می کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !