محمد 11 ساله اشک همه را در مشهد در آورد / دختر و پسر 14 و 15 ساله جان دوباره گرفتند


محمد 11 ساله اشک همه را در مشهد در آورد / دختر و پسر 14 و 15 ساله جان دوباره گرفتند

حوادث رکنا:همه می میریم، یکی زودتر و یکی دیرتر. وقتی عمر به سر برسد، حتما بهانه ای برای چرایی مرگ پیدا می شود. اما در این میان برخی نمی میرند، بلکه نامشان برای ابد بر لوح انسانیت درج می شود.

افرادی همچون بیماران مرگ مغزی که با اهدای اعضای پیکرشان، زندگی به رگ های دیگر بیماران نیازمند به عضو می دمند. همچون کاری که محمد مهرپژوه یازده ساله کرد.

به گزارش رکنا، محمد 11 ساله را یک حادثه از آغوش خانواده دور کرد. او چند روزی در بیمارستان شهید بهشتی سبزوار بستری بود، تا اینکه پزشکان پس از معاینات تخصصی فهمیدند که او دچار مرگ مغزی شده و به زودی به ابدیت می پیوندد.

با روشن شدن این موضوع، مشاوره های تخصصی به خانواده مهرپژوه داده شد و آن ها در تصمیمی سخت، اما مهربانانه با اهدای اعضای پیکر فرزند اشان موافقت کردند. با ایثار این خانواده سبزواری، پیکر مرحوم محمد مهرپژوه به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد.

در پی عمل پیوند عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، کلیه های زنده یاد محمد مهرپژوه در بیمارستان منتصریه به دختر 15 ساله ساکن بجنورد و پسری 14ساله ساکن مشهد اهدا و پیوند شد. کبد او نیز به زنی 32 ساله ساکن مشهد پیوند شد .

در ادامه قرنیه های مرحوم محمد مهر پژوه برای پیوند به بیماران نیازمندان قرنیه به بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیاء(ص) مشهد ارسال شد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید