سرپرست شبکه بهداشت مهریز: فرزندآوری به عزم همگانی نیاز دارد


سرپرست شبکه بهداشت مهریز: فرزندآوری به عزم همگانی نیاز دارد

یزد- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: فرزندآوری و صیانت از جمعیت به عزم همگانی نیاز دارد و همه مردم و مسئولان باید برای تحقق آن بیش از گذشته تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علیرضا پورمازار روز سه‌شنبه در نخستین کارگاه آموزشی صیانت از جمعیت در شهرستان مهریز افزود: یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزایش جمعیت و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری است.

وی ادامه داد: آموزش و مشاوره زوج‌های جوان در رابطه با صیانت از جمعیت و خودداری از تک فرزندی و بی‌فرزندی امر بسیار مهمی است که باید با فعالیت‌های فرهنگی گسترده و رسانه‌ای همگان را برای افزایش جمعیت و فرزندآوری تشویق کرد.

این مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری به صورت مستمر نسبت به موضوع جمعیت و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه تاکید دارند، گفت: موضوع بحران جمعیت با هیچ بحرانی قابل مقایسه نیست بنابراین لازم است که این موضوع به صورت جدی به ویژه در حوزه بهداشت مورد توجه قرار گیرد.

پورمازار هدف از برگزاری این کارگاه را آگاهی رساندن به مردم در راستای خطرات سالمندی جمعیت، فواید جوانی جمعیت و پرورش انسان‌های کامل و سالم از نظر سلامت جسم و روح در جامعه بیان کرد و همراهی مردم و مسئولان را خواستار شد.

همچنین مدرس و کارشناس خانواده در این کارگاه آموزشی یکروزه توضیحاتی درباره قانون صیانت از جمعیت، مفهوم پنجره جمعیتی و فرصت‌های پیش‌رو، نرخ باروری و مقایسه با میزان باروری کشوری و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری مطرح کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین موسوی، جمعیت و افزایش زاد و ولد را بسیار مهم خواند و بر ارتقای سطح دانش تمامی همکاران و عموم تاکید کرد و گفت: همراهی جدی همه مردم و مسئولان و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی باید گسترش یابد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت