هند به ایران خودرو برقی می‌فروشد؟


هند به ایران خودرو برقی می‌فروشد؟

رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی PHD هند گفت: خودروهای برقی با ظرفیت پنج نفر و قدرت پیمایش 300 کیلومتر در هند تولید می‌شود که قیمت هر کدام بالغ بر 10 هزار دلار است. نوشته هند به ایران خودرو برقی می‌فروشد؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با اشاره به وجود ۴ هزار شرکت قطعه‌سازی خودرو در این کشور گفت: هند می‌تواند نیاز صنعت خودروسازی ایران در این زمینه را تامین کند.

ایسنا نوشت، ویجی مهتا روز سه شنبه سوم خرداد در نشستی با حضور رئیس و جمعی از مقامات اتاق بازرگانی و صاحبان صنعت البرز اظهار کرد: اتاق بازرگانی PHD هند با حدود ۱۵۰ هزار عضو به عنوان صدای صنعت و تجارت این کشور در قالب یک سازمان غیر انتفاعی در حال فعالیت است و روابط بسیار خوبی با سازمانها و نهادها در سطح بین المللی دارد که به انسجام و پیشبرد اقتصاد این کشور کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با این توضیح که تولید ناخالص داخلی هند بر اساس ارزیابی بانک جهانی حدود ۹درصد است، افزود: سرمایه گذاران خارجی حتی از بزرگترین کشورهای پیشرفته اقتصادی دنیا از جمله چین نیز در حال سرمایه گذاری در این کشور هستند.

رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با بیان اینکه هندوستان با جمعیت ۲۴۰ میلیون نفر مسلمان به دنبال گسترش سطح روابط با دیگر کشورهای اسلامی است، عنوان کرد: پذیرش واحد پول روپیه هند از سوی ایران معاملات تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور را تسهیل می کند.

وجود ۵۱ شرکت دارویی البرز فرصت تعاملات تجاری میان ایران و هند را تقویت می‌کند

وی با اشاره به اهمیت گسترش روابط میان ایران و هند بر اساس فعالیت های دانش بنیان گفت: کشور هندوستان در زمینه نرم افزار و آی تی بسیار توانمند است، همچنین با توجه به فعالیت ۵۱ شرکت دارویی در البرز نیز فرصت تعاملات تجاری میان طرفین در این حوزه وجود دارد، ایران در بخش درمان و سلامت ظرفیت های خوبی دارد.

مهتا با بیان اینکه وجود ۵۴۰ شرکت فعال هندی در زمینه صنایع غذایی از دیگر فرصت های خوب همکاری این کشور با ایران است، گفت: در حوزه نساجی نیز باید بر گسترش روابط ایران و هند بیشتر متمرکز شویم.

وی با اشاره به اهمیت تامین مایحتاج گروه های خودروسازی ایرانی افزود: کشور هند با وجود بیش از ۴ هزار شرکت قطعه ساز می‌تواند در این زمینه از صنعت خودروی ایران حمایت کند، از سویی خودروهای برقی با ظرفیت پنج نفر و قدرت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر در هند تولید می‌شود که قیمت هر کدام بالغ بر ۱۰ هزار دلار است.

بعد از اتمام این جلسه، تجار ایران و هند در نشست های B۲B حضوری در زمینه هایی مانند صنایع غذایی، محصولات شیمیایی، نساجی، تجهیزات پزشکی و … به مذاکره پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل