والیبال چهارمحال و بختیاری می‌تواند در کشور مطرح شود


والیبال چهارمحال و بختیاری می‌تواند در کشور مطرح شود

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تفاهم و همدلی خوبی بین اعضا هیات والیبال استان شکل گرفته است و زمینه برای به اوج رسیدن این رشته مهیاست، گفت: والیبال چهارمحال و بختیاری ظرفیت مشابهی همچون بسکتبال دارد و می‌تواند در عرصه ملی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید کریمی روز سه‌شنبه در نشست مجمع سالیانه هیات والیبال چهارمحال و بختیاری افزود: تحولات قابل‌توجهی در سال‌های اخیر در این هیات استانی رخ داده و با تشکیل تیم اقتصادی توانسته است، منابع مالی جدیدی را نیز به میدان توسعه ورزشی این رشته وارد کند.

وی با اشاره به وجود ورزشکاران بنامی از استان همچون «مجتبی غیاثی گندمانی» بین برترین‌های والیبال جهان تصریح کرد: این رشته ورزشی همچون بسکتبال استان، ظرفیت‌هایی بالقوه‌ای دارد که با افزایش دانش مربیان و همچنین توسعه امکانات و تجهیزات، می‌تواند چهره‌های جدیدی به عرصه ملی و بین‌المللی معرفی کند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری به لزوم تغییر در نگاه وزارت ورزش و جوانان برای توسعه زیرساختی استان‌های کمتر برخوردار و ساخت اماکن اختصاصی اشاره کرد و یادآور شد: امروز والیبال ایران در جمع ۱۰ والیبال برتر دنیا قرار دارد که حفظ وضعیت موجود با حضور رقبای مختلف، کار چندان آسانی نیست و اگر زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های انسانی در تمام کشور به درستی دیده نشود، این احتمال وجود دارد که والیبال ایران در سال‌ها آینده از گردونه افتخارات جهانی عقب بماند.

کریمی، الزام استان‌ها به ایجاد زیرساخت‌های اختصاصی رشته‌ها به ویژه والیبال ساحلی را امری ضروری دانست و گفت: اگر فدراسیون والیبال به دنبال حضور در رقابت‌های المپیکی این رشته است، لازم است محمدرضا داورزنی به عنوان یکی از افراد صاحب‌نظر در عرصه ورزش برای تغییر نگاه وزارت‌خانه و ایجاد زیرساخت‌های اختصاصی وارد عمل شود.

وی در ادامه ظرفیت‌های خدادادی چهارمحال و بختیاری را نیز یادآور شد و افزود: این استان با داشتن ورزشکاران قوی و برخورداری از ارتفاع مناسب، امکان تبدیل شدن به اردوبام ایران و میزبانی از تمامی تیم‌های ملی و باشگاه‌های خارجی را نیز دارد که به نظر می‌رسد فدراسیون‌ها باید به این ظرفیت‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، توجه به توسعه والیبال در ۳۰ سالن ورزشی روستایی، تربیت مربیان و ارتقای دانش آنان، سرمایه‌گذاری در آموزش جامعه والیبال استان و بالا بردن ظرفیت‌های توسعه‌ای بخش همگانی این رشته را مهم خواند، گفت: حضور در لیگ‌های ملی نیز از نکات اصلی در ساماندهی فعالیت باشگاه‌های والیبال استان است که مسوولان هیات باید دقت لازم را در این باره داشته باشند.

تعیین مبلغ ورودی یکسان برای حضور تیم‌های استانی در لیگ‌های ملی عادلانه نیست

رییس هیات والیبال چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست به حضور تیم‌های باشگاهی استان در لیگ دسته یک در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تیم‌های استانی با توجه به ظرفیت‌های انسانی موجود متقاضی حضور در بازی‌های لیگ هستند اما به دلیل نبود حامیان مالی به حمایت‌های ویژه فدراسیون برای ارائه تخفیف در مبلغ ورودی این مسابقات نیاز دارند.

کمال اکبریان افزود: شرایط مهیا شده در مجموعه هیات والیبال استان این امکان را فراهم کرده است تا با وجود ۲ هزار و ۲۲۳ ورزشکار ساماندهی شده در این رشته، چهارمحال و بختیاری در والیبال کشور حضور فعال‌تری داشته باشد.

وی به افزایش علاقه‌مندی بانوان به والیبال در استان نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد از ورزشکاران این رشته در استان را بانوان تشکیل می‌دهند و حضور ۲ تیم در لیگ دسته یک والیبال کشور نیز نشان‌دهنده توان بالای این بخش از جامعه ورزشی چهارمحال و بختیاری است.

اکبریان با بیان اینکه در سال گذشته و در جریان حضور تیم‌های استانی، همه‌گیری کرونا موجب شد تا این تیم‌ها از ادامه رقابت‌ها باز بمانند، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی زیادی نیز بر سر راه این تیم‌ها وجود داشت که کار را برای ادامه حضور سخت‌تر کرد اما ورزشکاران استان نشان دادند که در صورت حمایت‌های بیشتر توان رقابت با تیم‌های قوی را دارند.

رییس هیات والیبال چهارمحال و بختیاری همچنین به جابه‌جایی دفتر هیات و استقرار آن در مکانی خیری اشاره کرد و گفت: زمینی در محدوده ورزشگاه تختی برای ایجاد ساختمان هیات در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود هر چه زودتر با رفع اختلاف شهرداری و اداره ورزش و جوانان، عملیات ساخت این مکان آغاز شود.

وی نبود سالن اختصاصی برای والیبال به ویژه در مرکز استان را از مشکلات جدی این رشته بیان کرد و افزود: با واگذاری سالن‌ها به بخش خصوصی نوعی رقابت نابرابر برای به دست آوردن سانس‌های ورزشی بین هیات‌ها شکل گرفته است که در بالا رفتن قیمت‌ها نیز بی تاثیر نیست و این مورد فشار بر هیات های شهرستانی را افزایش داده است.

اکبریان با بیان اینکه که این رویه در واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، آسیب‌هایی را برای ورزش‌های سالنی به همراه دارد، تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان باید در این مورد به ویژه در استان‌های کمتر برخوردار بازنگری جدی داشته باشد.

وی، بهره‌برداری از وب‌سایت رسمی هیات استانی در آینده‌ای نزدیک، تخصصی عمل کردن کمیته‌های فنی در چارچوب هیات ورزشی، اعلام آمادگی برای میزبانی از رقابت‌ها و تیم‌های ملی، افزایش جذب حمایت‌های مالی خارج از اعتبارات استانی و ملی حداقل تا ۲۰۰ میلیون تومان، معرفی مربیان توانمند استان برای حضور در اردوهای تیم ملی به عنوان کمک مربی و کسب دانش فنی و ادامه برنامه‌های آموزشی را از برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۱ هیات والیبال استان بیان کرد.

به گزارش ایرنا، مجمع سالیانه هیات والیبال چهارمحال و بختیاری به ریاست میلاد تقوی دبیر کل فدراسیون والیبال در شهرکرد برگزار شد که پس از ارائه گزارش رییس و خزانه‌دار هیات، اعضای مجمع به ادامه فعالیت هیات رئیسه، رای مثبت دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر