دستور پخت مسمای بادمجان


دستور پخت مسمای بادمجان

طرز تهیه خورشت مسما بادمجان مجلسی با مرغ خوشمزه و بی نظیر

دستور پخت مسمای بادمجان

مواد لازم برای مسمای بادمجان

بادمجان قلمی 4 عدد مرغ 4 تکه گوجه فرنگی 2 عدد پیاز درشت 1 عدد رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری غوره بیدانه 4 قاشق غذا خوری زعفران دم شده 2 قاشق غذا خوری پودر دارچین و پودر هل به میزان لازم روغن سرخ کردنی به میزان لازم نمک، فلفل،زرد چوبه به میزان لازم

1. طرز تهیه خورشت مسما بادمجان مجلسی با مرغ
مرحله اول آماده سازی بادمجان: ابتدا بادمجان ها را پوست کنده و برش طولی می دهیم و در روغن داغ سرخ کرده و آماده می گذاریم.


2. مرحله دوم: تهیه مسما بادمجان
داخل قابلمه مناسبی کمی روغن ریخته و پیاز خلالی شده را داخل آن تفت می دهیم تا پیاز کاملا طلایی شود.


3. مرحله سوم: افزودن مرغ
حالا تکه های مرغ را به همراه نمک، فلفل، زردچوبه و رب گوجه به پیاز افزوده و خوب تفت می دهیم تا رنگ مرغ تغییر کند. سپس 2 لیوان آب جوشیده به مرغ افزوده و اجازه می دهیم تا مرغ کاملا پخته شود.


4. مرحله چهارم: افزودن بادمجان ها
در این مرحله مرغ تقریبا پخته شده است باید غوره را به همراه بادمجان های سرخ شده به خورشت بیفزاییم و اجازه دهیم تا خورش جا بیوفتد.


5. مرحله پنجم: افزودن گوجه
گوجه ها راحلقه کرده و داخل تابه کوچکی آنها را سرخ می کنیم و در 10 دقیقه آخر پخت خورشت به همراه پودر هل، دارچین و زعفران به خورشت می افزاییم.


6. مرحله آخر: سرو خورش مسما بادمجان
مسما بادمجان
در نهایت پخت باید کم آب و غلیظ باشد. حالا با احتیاط بادمجان، گوجه و مرغ را به شکل منظمی داخل ظرف سرو چیده و در نهایت از آب خورشت روی آنها بریزید و در کنار برنج ایرانی نوش جان کنید.


نکات مهم و فوت و فن تهیه مسما بادمجان

توجه داشته باشید که بادمجان ها را بعد از پوست گرفتن 30 دقیقه در آب نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود بعد آبکشی کرده و داخل روغن سرخ کنید. می توانید رب را از ین غذا حذف کرده و فقط با زعفران این خورشت را تهیه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ