نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها


 نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها

نظرسنجی جدید مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در «دانشگاه هاروارد» و موسسه نظرسنجی «هریس» نشان داد که اکثر رای دهندگان ایالات متحده می‌گویند که وضعیت مالی آنها در بحبوحه افزایش تورم و افزایش ترس از رکود اقتصادی در حال وخیم‌تر شدن است.

به نوشته وبگاه «هیل» ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که از نظر مالی، اوضاع در حال «بدتر شدن» است که بالاترین رقمی است که تا کنون در نظرسنجی‌ها در این خصوص ثبت شده است.

این میزان نسبت به ماه گذشته که ۴۸ درصد گفتند که وضعیت مالی در حال ضعیف شدن است، به شدت افزایش یافته است. در همین حال، درصد رای دهندگانی که معتقد هستند وضعیت مالی آنها در حال بهبود است پایین‌ترین حد خود در این نظرسنجی بود و تنها ۲۰ درصد چنین دیدگاهی داشتند.

این گزارش حاکیست، آمریکاهمچنان با بالاترین نرخ تورم در دهه‌های اخیر روبرو است. تورم برای مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه آوریل ۸.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که سریع‌ترین افزایش را در حدود ۴۰ سال گذشته نشان داد.

 نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها

در عین حال، قیمت بنزین در ماه های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.از روز سه‌شنبه، میانگین قیمت ملی هر گالن بنزین به ۴.۵۹۸ دلار رسیده است که بالاترین میانگین ثبت شده تا به امروز است.

نظرسنجی هاروارد همچنین نگرانی‌های فزاینده‌ای را در مورد رکود آینده نشان داد. نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان، ۴۹ درصد، بر این باورند که ایالات متحده سال آینده وارد رکود می‌شود، در حالی که ۳۶ درصد دیگر معتقدند که این کشور در حال حاضر در میانه رکود اقتصادی قرار دارد. تنها ۱۶ درصد معتقدند که ایالات متحده از رکود اقتصادی جلوگیری خواهد کرد.

ترس از رکود اقتصادی قریب الوقوع همراه با تشویش مالی فزاینده در میان رای دهندگان می تواند چشم انداز تیره ای از انتخابات میان دوره ای را برای دموکرات‌ها که در حال مبارزه برای حفظ اکثریت بسیار محدود خود در مجلس نمایندگان و سنا در سال جاری هستند، به همراه داشته باشد.

دیگر نتایج این نظر سنجی نشان داد که تنها ۳۵ درصد معتقدد که «جو بایدن» رئیس جمهور ایلات متحده عملکرد در اقتصادی خوبی داشته است.

بر اساس این نظرسنجی، افزایش قیمت‌ها و تورم مهم‌ترین مسائلی است که رای‌دهندگان را به خود مشغول کرده است و ۴۰ درصد آن را به‌عنوان مهم‌ترین مسئله پیش روی کشور در حال حاضر ذکر کرده‌اند. در نظرسنجی هاروارد ۱۹۶۳ نفر شهروند آمریکایی مشارکت داشتند.

نظرسنجی اخیر خبرگزاری« آسوشیتدپرس» نیز نشان داد که محبوبیت بایدن به تنها ۳۹ درصد رسیده که ناشی از افزایش ناامیدی از اقتصاد و نگرانی‌ها درباره جهت‌گیری آمریکا در بین هم‌حزبی‌های خود وی است.

سایر رسانه‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!