خلخال مهاجر فرست‌ترین شهرستان استان اردبیل است


خلخال مهاجر فرست‌ترین شهرستان استان اردبیل است

اردبیل -ایرنا- فرماندارخلخال گفت: بی توجهی‌های گذشته به افزایش سنی جمعیت ،اشتغال مردم و ایجاد امکانات رفاهی سبب شده تا امروز این شهرستان تبدیل به پیرترین،بیکارترین و مهاجرفرست،ترین شهرستان استان اردبیل شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سید جواد یحیی زاده در نخستین همایش کارگروه‌ها، کمیته‌ها و صاحب‌نظران محلی خلخال اعلام کرد: از سال ۹۱ تا به امروز هیچ پروژه عمرانی در این شهرستان تعریف و آغاز نشده و نتیجه بی‌توجهی به تامین اعتبار و ادامه طرح‌های آغاز شده قبل از سال ۹۱ این شهرستان نیز منجر به از بین رفتن سرمایه‌های هزینه شده در پروژه‌های نیمه کاره رها شده در مناطق مختلف خلخال شده است.

فرماندار خلخال ادامه داد: توزیع اعتبارات ملی طرح‌های عمرانی در کشور، استان وشهرستان بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی صورت گرفته و با توجه به درصد پایین پیشرفت فیزیکی اغلب طرح‌های عمرانی نیمه کاره و آغاز شده از ردیف‌های ملی امیدی به تخصیص اعتبار برای ادامه آنها نیست.

وی افزود: با وجود توزیع اعتبارات سالانه این شهرستان از سوی مرکز استان بر اساس شاخص‌های تعریف شده از جمله شاخص جمعیت، در شرایط فعلی این اعتبارات جوابگوی نیاز مالی پروژه‌های عمرانی نیمه کاره منطقه نبوده و حل مشکلات بیکاری، افزایش سنی جمعیت و جلوگیری از ادامه روند پدیده مهاجرت نیازمند همت همه مردم و هم فکری صاحب نظران محلی با مسوولین اجرایی این شهرستان در کمک به جلب نظر سرمایه گذاران برای اجرای طرح های سرمایه گذاری اقتصادی واشتغال زا است.

فرماندار خلخال با بیان اینکه دولت از هم‌فکری مردم در پیشبرد اهداف خود و ارائه خدمات مناسب به مردم سود خواهد برد، افزود: برای دست‌یابی به اهداف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و عمرانی دولت از نظرات، هم فکری و مشارکت گروه‌های مختلف مردم به نحو احسن استفاده خواهد شد.

یحیی زاده اظهار کرد: برگزاری این گونه همایش‌ها و نشست‌های مردمی در راستای اجرای بند سوم احکام صادره فرمانداران از سوی وزیرکشور بوده و در ادامه فعالیت‌های مختلف دولت در عرصه های مختلف، از فکر، نظر، اندیشه و خرد جمعی برای پیشبرد اهداف دولت در این شهرستان استفاده خواهد شد .

وی اضافه کرد: دربند سوم احکام فرمانداران به پیش بینی و تشکیل شوراهای مورد نیاز برای همکاری، همراهی و همگرایی مسوولین و صاحب نظران محلی به منظور بهبود فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی فرهنگی ،علمی و آموزشی تاکید شده است.

یحیی زاده اظهار کرد: در برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت بر اقدامات مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی از اندیشه صاحب نظران محلی استفاده شده و فرمانداری خلخال نیز برای عملیاتی شدن خواسته وزیر کشور برای استمرار تشکیل چنین جلساتی اعلام امادگی می‌کند.

در این همایش که عصر امروز بمناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در محل سالن اجتماعات فرمانداری خلخال برگزار شد، ۵ کمیته از جمله کمیته‌های عمرانی واقتصادی ، فرهنگی واجتماعی، بانوان،مذهب و شعائر دینی وانقلابی و جوانان و رسانه برای استفاده دولت از هم فکری مردم جهت پیشبرد اهداف معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا