ایستگاه راه‌آهن قرچک تا یکماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد


ایستگاه راه‌آهن قرچک تا یکماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

قرچک- ایرنا- شهردار قرچک گفت: ایستگاه راه‌آهن در دست احداث این شهر تا یکماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مردم در امنیت و آسایش می‌توانند از قطارهای حومه‌ای قرچک- تهران استفاده کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قرچک، محسن خرمی شریف روز سه‌شنبه در جریان بازدید فرماندار این شهرستان از طرح ایستگاه قطار حومه‌ای گفت: این ایستگاه با هدف ایجاد امنیت و آرامش در تردد مسافران قطار حومه‌ای تهران- قرچک و در راستای اجرای مصوبات شورای ترافیک شهرستان قرچک در انتهای خیابان مخابرات، روبروی کارخانه آجر ثبات بااعتباری بالغ ‌بر ۴ میلیارد ریال در حال احداث است و با توجه به پیشرفت فیزیکی صورت گرفته، ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: در اجرای این طرح ۲ سکوی انتظار مسافرین برای ایستگاه پیش‌بینی شده و مسافران به راحتی به مسیر رفت و برگشت قطار حومه‌ای دسترسی پیدا می‌کنند.
شهردار قرچک تصریح کرد: این طرح شامل اجرای ۱۳۸ مترمربع کف‌پوش، اصلاح دیوارها و پله‌های فرسوده زیرگذر، تأمین روشنایی، اصلاح ورودی از سمت شرکت آجر ثبات و اجرای اتاق انتظار به منظور رفاه حال مسافران است.
فرماندار قرچک نیز اجرای این طرح و تکمیل دو تقاطع غیرهمسطح با راه‌آهن سراسری تهران مشهد و قطار حومه‌ای قرچک- تهران را از مطالبات به حق مردم دانست و افزود: وجود برخی از معارضین باعث کندی اجرای این طرح شده بود که با برگزاری جلسه مشترک با مسئولان راه‌آهن استان تهران و دستگاه‌های اجرایی، زمینه تکمیل هرچه سریعتر آن فراهم شده است.
علیرضا فاتحی نژاد اظهار داشت: برخورداری از ایستگاه راه‌آهن و امکانات مورد نیاز آن از جمله پله برقی، آسانسور، سکوها و زیرگذرها حق مردم است و همکاری مناسب شهرداری، باعث شده تا شأن مردم در استفاده از قطار حومه‌ای رعایت شود.
راه آهن سراسری تهران – مشهد در مسیر ورود به قرچک در چند نقطه مسیرهای جنوبی این شهرستان را قطع می‌کند که در ورودی پوئینک جنوبی و ورودی شهرک صنعتی تقاطع غیرهمسطح اجرا شده و در دو محور روستای محمدآباد و داودآباد، خودروها مجبورند تا از روی ریل‌ها عبور کنند که این امر موجب می‌شود تا هر از چندگاهی، قطارهای عبوری با عابران و یا خودروها برخورد کنند.
نبود ایستگاه راه‌آهن در قرچک موجب شده تا مردم مجبورباشند برای سوار و پیاده شدن به قطار حومه‌ای، روی سنگ‌های ریل‌ها ایستاده و در فضایی نامناسب به قطار سوار و یا از آن پیاده شوند.
اول آذرماه سال گذشته بود که دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک به دلیل وقوع چندین تصادف منجر به فوت در این محل، به موضوع تعیین تکلیف زیرگذرها و احداث ایستگاه راه‌آهن ورود کرد و با برگزاری جلسه مشترک با مسئولان شرکت راه‌آهن، تکمیل هر چه سریعتر این طرح‌ها را خواستار شد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا