خبرهای کوتاه فرهنگی چهارمحال و بختیاری


خبرهای کوتاه فرهنگی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - ایرنا - راه‌یابی فیلم کوتاه «انعکاس» ساخته هنرمند فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری به جشنواره فیلم کره جنوبی، برپایی محفل شعر «طلیعه فتح» وِیژه آزادسازی خرمشهر و حضور خادم‌یاران کتاب در مناطق روستایی و عشایری کوهرنگ از جمله اخبار کوتاه فرهنگی استان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، رییس انجمن سینمای جوانان استان گفت: فیلم کوتاه «انعکاس» به نویسندگی و کارگردانی مختار عبدالهی از هنرمندان فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری به بخش مسابقه جشنواره کودک و نوجوان بوسان کره جنوبی راه یافت.

ناصر قائدی با اشاره به اینکه جشنواره کودک و نوجوان بوسان کره جنوبی به عنوان جشنواره ورودی اسکار شناخته می‌شود، افزود: فیلم انعکاس تیرماه امسال در این جشنواره به روی پرده می‌رود.

وی در توضیح فیلم‌نامه و عوامل سازنده فیلم انعکاس تصریح کرد: این فیلم در سال ۱۳۹۴ و به تهیه‌کنندگی یوسف عبدالهی ساخته شده است که یوسف عبدالهی و سروش عبدالهی به عنوان بازیگر در این فیلم ایفای نقش کردند.

رییس انجمن سینمای جوان چهارمحال و بختیاری از حمید صیادی، هوشمند خمامی و مهران ثابتی به ترتیب به عنوان تصویربردار، تدوینگر و صدابردار این فیلم کوتاه نام برد و یادآور شد: انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شهرکرد به عنوان مجری طرح، در تولید این اثر همکاری دارد.

قائدی همچنین افزود: مختار عبدالهی سال گذشته با فیلم سینمایی «میان صخره‌ها» توانست جایزه ویژه هیات داوران سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان را از آن خود کند.

محفل شعر «طلیعه فتح» بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در شهرکرد برگزار شد

جمعی از شاعران و یادگاران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری عصر سه‌شنبه در محفل شعری با عنوان «طلیعه فتح» در شهرکرد گرد هم آمدند و با قرائت اشعار با مضمون ایثار و مقاومت و خاطره گویی، سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.

توزیع ۶۰ بسته کتاب و نوشت‌افزار بین دانش آموزان عشایری شهرستان کوهرنگ

مسئول کانون خدمت رضوی کتاب و کتاب‌خوانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری اردوی جهادی سفیران دانایی رضوی در مناطق روستایی و عشایری شهرستان کوهرنگ گفت: در جریان برگزاری این اردوی فرهنگی با حضور مسوولان شهرستانی، ۶۰ بسته کتاب و نوشت‌افزار بین دانش آموزان این مناطق توزیع شد.

راضیه بقایی افزود: اردوی جهادی سفیران دانایی رضوی با همکاری اداره کل آموزش‌ و پرورش عشایر استان و با حضور حجت‌الاسلام محمدی امام‌جمعه شهرستان کوهرنگ برگزار شد.

وی گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی برای دانش آموزان عشایر را از اهداف برپایی این برنامه بیان و تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی همچون قصه‌گویی، خوانش کتاب، نمایش عروسکی، شعر و سرود و کارگاه آموزشی در این اردوی برای دانش آموزان عشایری به اجرا درآمد.

بقایی یادآور شد: برپایی مراسم جشن تکلیف برای دانش آموزان دختر و اهدای چادر نماز به آنان نیز از دیگر برنامه های اجرایی این اردو بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت