استاندار: توسعه خراسان جنوبی در گرو تامین زیرساخت‌ها است


استاندار: توسعه خراسان جنوبی در گرو تامین زیرساخت‌ها است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه خراسان جنوبی در گرو تامین زیرساخت‌هاست و همراهی توانیر از عوامل موفقیت استان در این زمینه است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر در تهران افزود: اگر بخواهیم سرمایه‌گذار جذب کنیم، از ظرفیت‌های معدنی استان به‌درستی استفاده و در این حوزه ارزش افزوده کنیم، لازم است واحدهای فرآوری معدنی ایجاد شود.

وی افزایش صادرات را مهمترین نتیجه توسعه صنایع معدنی عنوان کرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های اصلی در این راه، تامین برق پایدار برای واحدهای معدنی به‌ویژه در منطقه معدنی شهرستان نهبندان است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راه نیازمند همراهی و مساعدت توانیر هستیم تا بتوانیم توسعه سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان را شتاب ببخشیم.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران نیز ضمن تایید صحبت‌های استاندار، برای همراهی در زمینه تامین زیرساخت‌های برق استان قول مساعد داد.

آرش کردی دستور داد تا کارشناسان شرکت توانیر، بسته فنی اقتصادی مربوط به حوزه‌های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی را تهیه و تدوین کنند.

این دیدار با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد.

درخواست از ایمیدرو برای حضور بیشتر در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی در تهران با رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز دیدار کرد.

قناعت در دیدار با وجیه‌الله جعفری بر مشارکت ایمیدرو در توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری استان تاکید کرد و گفت: انتظار است که ایمیدرو در خراسان جنوبی به عنوان استانی معدنی، حضور و فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: اغلب شهرستان‌های خراسان جنوبی ظرفیت‌های معدنی بالایی دارند که باید بالفعل شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به نهبندان در سال ۷۸، از دستور ایشان مبنی بر انجام اقدامات دستگاه‌های متولی در جهت تسریع در محرومیت‌زدایی از این منطقه گفت.

وی بر تعهد حوزه‌های سرمایه‌گذاری به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود تاکید کرد و افزود: این سازمان توسعه‌ای می‌تواند در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان، اقدامات وسیعی انجام دهد.

قناعت اظهار داشت: تکمیل طرح‌های ورزشی، ساخت و تجهیز مدارس از جمله کارهایی است که می‌تواند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی ایمیدرو انجام شود.

وی اجرای پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری را هم از زمینه‌های لازم برای ورود ایمیدرو نام برد و گفت: مشارکت و تسریع در پروژه تامین برق معادن نهبندان به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران برای ورود به این منقطه محروم کشور نیز از جمله مواردی است که برای حضور و مشارکت ایمیدرو پیشنهاد می‌شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این نشست ضمن ارائه دستور جدی به حوزه‌های زیردستی مبنی بر پیگیری اقدامات لازم برای اجرای مصوبات قبلی گفت: گزارشات جامع روند پیگیری‌ها و تحقق مصوبات باید به‌صورت مستمر ارائه شود.

جعفری درخصوص سرمایه‌گذاری در زمینه موضوعات مطرح شده نیز قول مساعد داد.

در این جلسه سه ساعته که با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و نیز معاونین ایمیدرو برگزار شد، ضمن بررسی مصوبات قبلی، درخصوص دستیابی به راهکارها و روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و حضور این سازمان در استان بحث و تبادل نظر شد.

استاندار خراسان جنوبی این هفته در سفر به تهران با رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز دیدار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان