جزییات تعطیلی چهارشنبه 4 خرداد 1401


جزییات تعطیلی چهارشنبه 4 خرداد 1401

بنا به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا تمامی ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران و البرز فردا چهارشنبه 4 خرداد تعطیل است. هم چنین جزییاتی از تعطیلی سایر استانها را در این مطلب بخوانید. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تابناک، با توجه به افزایش گردوغبار و افزایش شاخص کیفیت آلودگی هوا بعدازظهر امروز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران...

بانک‌ها بسته نیستند استان البرز فردا تعطیل شد مدارس استان همدان برای دومین روز تعطیل شد ادارات ۱۳ شهرستان آذربایجان‌شرقی فردا تعطیل است تعطیلی مدارس و آغاز فعالیت ادارات با ۲ ساعت تاخیر در جنوب و مرکز آذربایجان‌غربی ادارات و دانشگاه‌های کیش تعطیل شد ادامه تعطیلی مدارس زنجان به علت آلودگی هوا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تابناک، با توجه به افزایش گردوغبار و افزایش شاخص کیفیت آلودگی هوا بعدازظهر امروز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران برگزار شد.

محسن منصوری استاندار تهران اظهار کرد: بنا به تصمیم این کمیته تمامی ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران فردا چهارشنبه ۴ خرداد تعطیل است.

وی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور‌های همسایه و استان‌های غربی داریم نشان می‌دهد غلظت آلاینده‌ها فردا، کمتر از امروز می‌شود.

استاندار تهران افزود: فعالیت‌های ورزشی ممنوع است و از سالمندان و بیماران قلبی در خواست داریم که تردد در فضای باز نداشته باشند البته تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حالت آماده باش کامل هستند.

بانک‌ها بسته نیستند

منصوری افزود: بانک ها، چون با اصناف و بخش خصوصی و مراودات مالی مردم مرتبط می‌شوند امکان تعطیلی برای آن‌ها وجود ندارد، اما توصیه ما به مجموعه مدیریتی بانک‌ها این است که کارمند‌هایی که حضور آن‌ها ضرورت ندارد در محل کار حضور نداشته باشند.

وی در خصوص تاخیر در اعلام تصمیم‌گیری‌ها گفت: تمامی اداراتی که داده‌های آن‌ها در این تصمیم گیری موثر است مثل هواشناسی، محیط زیست و ... کلیت قضیه را می‌توانند تایید کنند، ولی به دلیل کمبود‌هایی که در زیرساخت‌ها دارند توان تعیین عدد دقیق شاخص را ندارند و البته دستگاه‌ها در حال تقویت زیر ساخت‌ها هستند تا بتوان زودتر تصمیم گیری شود.

استاندار تهران گفت: در تمام این تصمیمات، اصل سلامتی مردم است هرجایی که احساس می‌شود سلامتی مردم در خطر است سریعا تصمیم گیری می‌شود.

منصوری افزود: در استان البرز نیز شرایط مشابه استان تهران است و فردا چهارشنبه ادارات، مدارس و دانشگاه‌های این استان نیز تعطیل هستند.

وی گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان برگزار خواهد شد و امتحانات داخلی برگزار نمی‌شود.

به گزارش فارس، در حال حاضر شاخص آلودگی هوای استان تهران بالای ۴۰۰ یعنی خطرناک است، در این وضعیت افراد باید از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

استان البرز فردا تعطیل شد

امیر جاویدپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: در جلسه کارگروه اضطراری که شهرستان کرج برگزار شد، با توجه به تداوم آلودگی هوا، فردا چهارشنبه ۴ خردادماه تمامی ادارات و مدارس تعطیل اعلام شد.

وی افزود: بر این اساس تمامی مراکز دولتی، بانک‌ها به جز شعب مرکزی و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به جز امتحانات پایه دوازدهم تعطیل است و آموزش به صورت مجازی برقرار می‌شود.

مدارس استان همدان برای دومین روز تعطیل شد

روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: تمامی کلاس‌های حضوری آموزشی در استان شامل کلاس‌های آموزشی مدارس، مراکز آموزش عالی (دانشگاه ها)، بخش خصوصی و مراکز فنی و حرفه‌ای در نوبت صبح و بعدازظهر روز چهارشنبه تعطیل است.

با توجه به مصوبه این کار گروه تمامی کلاس‌ها فردا چهارشنبه تعطیل است و حضور در مراکز آموزشی تنها به منظور شرکت در آزمون‌های پایانی در همان ساعات آزمون صورت می‌گیرد. همچنین‌تمامی مهد کودک‌های استان همدان چهارم خرداد ماه تعطیل هستند و فعالیت ورزشی در فضای باز ممنوع است.

ادارات ۱۳ شهرستان آذربایجان‌شرقی فردا تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به تداوم آلودگی هوا و بر اساس تصمیمات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی ۱۳ شهرستان استان فردا (چهارشنبه) تعطیل است؛ ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های تبریز، اسکو، آذرشهر، عجب شیر، بناب، مراغه، ملکان، میانه، هشترود، چاراویماق، بستان آباد، شبستر و ورزقان فردا تعطیل خواهد بود.

محمدباقر هنربر روز در ادامه تاکید کرد که سایر بند‌های تصمیمات جلسه کار گروه اضطرار در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ همچنان به قوت خود باقیست، که معنای آن، لغو همه امتحانات مدارس از نوبت بعدازظهر امروز تا پایان هفته، به جز امتحانات نهایی است و همچنین تعطیلی تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی.

تعطیلی مدارس و آغاز فعالیت ادارات با ۲ ساعت تاخیر در جنوب و مرکز آذربایجان‌غربی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ادارات مرکز استان و شهرستان‌های جنوب با ۲ ساعت تاخیر از ساعت ۹ آغاز می‌شود. در صورت نامساعد بودن شرایط تصمیم برای تعطیلی ادارات گرفته خواهد شد.

یاسر رهبردین در جلسه اضطراری آلودگی هوا افزود: مدارس تمامی مقاطع شهر‌های جنوب و مرکز آذربایجان‌غربی تعطیل و مراکز آموزش عالی نیز تعطیل است.

ادارات و دانشگاه‌های کیش تعطیل شد

با افزایش غلظت گرد و غبار در سطح جزیره کیش، کلیه ادارات، نهادها، سازمان، شرکت‌های تابعه، بانک ها، بیمه ها، تالار بورس، دانشگاه و مدارس "به جز مقاطعی که امتحان نهایی و هماهنگ دارند" روز چهارشنبه، چهارم خرداد، تعطیل است.

ستاد مدیریت بحران کیش وضعیت این جزیره از لحاظ شاخص آلودگی هوا را در سطح نارنجی اعلام کرد.

ادامه تعطیلی مدارس زنجان به علت آلودگی هوا

فعالیت‌های آموزشی در تمامی مدارس استان زنجان فردا چهارشنبه به علت استمرار آلودگی هوا در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر تعطیل و ادارات و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و دانشگاه‌ها (جز در شهرستان خدابنده که تعطیل است) به استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی، خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی از ساعت ۱۰ شروع بکار خواهند کرد.

مهدی ورقایی مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان افزود: امتحانات داخلی تمام دوره‌ها لغو و تاریخ برگزاری آن متعاقباً توسط مدیران مدارس به دانش آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد البته امتحانات نهایی پایه دوازدهم در تمامی مدارس استان برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟