استاندار چهارمحال و بختیاری: نجات اقتصاد کشور مانند آزادسازی خرمشهر است


استاندار چهارمحال و بختیاری: نجات اقتصاد کشور مانند آزادسازی خرمشهر است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نجات اقتصاد کشور مانند آزادسازی خرمشهر است، گفت: همانطور که خرمشهر با برادری، همراهی و از خودگذشتگی آزاد شد، از مقطع کنونی نیز با مقاومت، همراهی و جهاد تبیین به سلامت عبور می‌کنیم و اقتصاد کشور را نجات می دهیم.

غلامعلی حیدری سه‌شنبه شب در جمع خانواده شهدا و ایثارگران شهر فرخشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به ویژه رزمندگان عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر اظهار داشت: همانطور که آزادسازی خرمشهر سختی‌های خاص خود را داشت، نجات اقتصاد نیز سخت است و باید در برابر تکانه‌های آن مقاوم بود و با هم‌افزایی، همراهی و همکاری بتوان از این مقطع نیز به خوبی عبور کرد.

وی با بیان اینکه چند نرخی بودن ارز فسادزا است و رانت به وجود آورده بود، تصریح کرد: در سال‌های گذشته قشر محروم از یارانه‌ بهره‌ای نمی‌بردند و گروه‌های خاصی از منافع ارز یارانه‌ای بهره‌مند می‌شدند که دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور جلوی این موضوع را گرفت و عنوان کرد برای نجات اقتصاد کشور از آبروی خود مایه می‌گذارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در دولت قبل هشت هزار میلیارد دلار ارز ترجیحی دادند که افراد خاصی کالا بگیرند و در اختیار مردم قرار دهند اما این وضعیت افراد غنی را غنی‌تر و اقشار ضعیف را ضعیف‌تر کرد.

حیدری آزادسازی خرمشهر را الگو و نقطه عطفی در تاریخ کشور دانست و گفت: همانطور که با وحدت، انسجام و برادری توانستیم خرمشهر را در برابر امکانات و تجهیزات دشمن آزاد کنیم امروز نیز با همراهی و انسجام می‌توان در اصلاح اقتصاد کشور گام‌های اساسی برداشت.

وی به اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مهار شیوع کرونا و اختصاص بخشی از ارز ترجیحی به تهیه واکسن، بیمه کردن پنج میلیون ایرانی، کاهش مالیات تولیدکننده‌ها و عضویت در پیمان شانگهای از جمله اقداماتی است که دولت در طول یکسال اخیر انجام داده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر یک شبه به دست نیامد و حزب بعث امکانات و تجهیزات بسیاری داشت و آمده بود تا بماند اما همدلی، وحدت، هم‌افزایی و توکل بر خدا موجب شد تا خرمشهر آزاد شود و ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانه نیفتد.

حیدری افزود: انهدام پایگاه عین‌الاسد، شکل‌گیری جبهه مقاومت و در راس آن حاج قاسم سلیمانی و مهار داعش، زدن مراکز پیچیده موساد در اربیل، روی پای خود ایستادن و استقلال سیاسی داشتن نمونه‌هایی است که به مانند آزادسازی خرمشهر ارزشمند است.

وی بر ضرورت جهاد تبیین و بازگو کردن عظمت دفاع مقدس از سوی رزمندگان و فرماندهان جبهه‌های حق علیه باطل تاکید کرد و گفت: فرماندهان و رزمندگان برای نسل‌های سوم به بعد این ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌ها را تبیین کنند تا عظمت آزادسازی خرمشهر بیشتر مشخص شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های خود برای رشد و توسعه استان اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات با مسئولان و مدیران ارشد کشور، تلاش برای جذب بخش خصوصی و استفاده از توان و امکانات نهادها برای رفع معضل بیکاری، تامین آب پایدار برای بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت، توسه گلخانه‌ها، توسعه زیرساخت در حوزه راه و محرومیت‌زدایی از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه اعتباری به اندازه ۱۵ سال اعتبار عمرانی استان برای سفر آتی رییس‌جمهور به استان مصوب شده است، اظهار داشت: با این اعتبار می‌توان طرح‌های اولویت‌دار و پیشران استان را تکمیل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک