استاندار چهارمحال و بختیاری: نجات اقتصاد کشور مانند آزادسازی خرمشهر است


استاندار چهارمحال و بختیاری: نجات اقتصاد کشور مانند آزادسازی خرمشهر است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نجات اقتصاد کشور مانند آزادسازی خرمشهر است، گفت: همانطور که خرمشهر با برادری، همراهی و از خودگذشتگی آزاد شد، از مقطع کنونی نیز با مقاومت، همراهی و جهاد تبیین به سلامت عبور می‌کنیم و اقتصاد کشور را نجات می دهیم.

غلامعلی حیدری سه‌شنبه شب در جمع خانواده شهدا و ایثارگران شهر فرخشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به ویژه رزمندگان عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر اظهار داشت: همانطور که آزادسازی خرمشهر سختی‌های خاص خود را داشت، نجات اقتصاد نیز سخت است و باید در برابر تکانه‌های آن مقاوم بود و با هم‌افزایی، همراهی و همکاری بتوان از این مقطع نیز به خوبی عبور کرد.

وی با بیان اینکه چند نرخی بودن ارز فسادزا است و رانت به وجود آورده بود، تصریح کرد: در سال‌های گذشته قشر محروم از یارانه‌ بهره‌ای نمی‌بردند و گروه‌های خاصی از منافع ارز یارانه‌ای بهره‌مند می‌شدند که دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور جلوی این موضوع را گرفت و عنوان کرد برای نجات اقتصاد کشور از آبروی خود مایه می‌گذارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در دولت قبل هشت هزار میلیارد دلار ارز ترجیحی دادند که افراد خاصی کالا بگیرند و در اختیار مردم قرار دهند اما این وضعیت افراد غنی را غنی‌تر و اقشار ضعیف را ضعیف‌تر کرد.

حیدری آزادسازی خرمشهر را الگو و نقطه عطفی در تاریخ کشور دانست و گفت: همانطور که با وحدت، انسجام و برادری توانستیم خرمشهر را در برابر امکانات و تجهیزات دشمن آزاد کنیم امروز نیز با همراهی و انسجام می‌توان در اصلاح اقتصاد کشور گام‌های اساسی برداشت.

وی به اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مهار شیوع کرونا و اختصاص بخشی از ارز ترجیحی به تهیه واکسن، بیمه کردن پنج میلیون ایرانی، کاهش مالیات تولیدکننده‌ها و عضویت در پیمان شانگهای از جمله اقداماتی است که دولت در طول یکسال اخیر انجام داده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر یک شبه به دست نیامد و حزب بعث امکانات و تجهیزات بسیاری داشت و آمده بود تا بماند اما همدلی، وحدت، هم‌افزایی و توکل بر خدا موجب شد تا خرمشهر آزاد شود و ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانه نیفتد.

حیدری افزود: انهدام پایگاه عین‌الاسد، شکل‌گیری جبهه مقاومت و در راس آن حاج قاسم سلیمانی و مهار داعش، زدن مراکز پیچیده موساد در اربیل، روی پای خود ایستادن و استقلال سیاسی داشتن نمونه‌هایی است که به مانند آزادسازی خرمشهر ارزشمند است.

وی بر ضرورت جهاد تبیین و بازگو کردن عظمت دفاع مقدس از سوی رزمندگان و فرماندهان جبهه‌های حق علیه باطل تاکید کرد و گفت: فرماندهان و رزمندگان برای نسل‌های سوم به بعد این ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌ها را تبیین کنند تا عظمت آزادسازی خرمشهر بیشتر مشخص شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های خود برای رشد و توسعه استان اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات با مسئولان و مدیران ارشد کشور، تلاش برای جذب بخش خصوصی و استفاده از توان و امکانات نهادها برای رفع معضل بیکاری، تامین آب پایدار برای بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت، توسه گلخانه‌ها، توسعه زیرساخت در حوزه راه و محرومیت‌زدایی از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه اعتباری به اندازه ۱۵ سال اعتبار عمرانی استان برای سفر آتی رییس‌جمهور به استان مصوب شده است، اظهار داشت: با این اعتبار می‌توان طرح‌های اولویت‌دار و پیشران استان را تکمیل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !