طرز تهیه ته چین کدو حلوایی مجلسی با مرغ


طرز تهیه ته چین کدو حلوایی مجلسی با مرغ

طرز تهیه ته چین کدو حلوایی با مرغ خوشمزه و مجلسی با دستور ساده

طرز تهیه ته چین کدو حلوایی مجلسی با مرغ

مواد لازم برای تهیه ته چین کدو حلوایی

برنج ۳ پیمانه

پوره کدو حلوایی خام ۱ لیوان ماست شیرین ۱ لیوان تخم مرغ ۲ عدد خامه صبحانه ۵۰ گرم روغن مایع ۵۰ گرم زعفران به مقدار لازم سینه مرغ ۱ عدد پیاز ۱ عدد نمک و فلفل و زردچوبه و برگ بو به مقدار لازم خلال پسته و بادام و زرشک برای تزئین به مقدار لازم

مرحله اول : پخت سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را با یک پیاز ۴ قاچ شده به همراه برگ بو و فلفل و سیاه و نمک داخل قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا خوب پخته شود سپس بعد از پخت سینه مرغ را خارج کرده و ریش ریش می کنیم و مقدار زعفران روی مرغ ها می ریزیم و کنار گذاشته.

مرحله دوم : آماده سازی مواد ته چین کدو حلوایی

تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با خامه صبحانه و ماست و پوره کدو حلوایی و زعفران و روغن مخلوط می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا تخم مرغ از لختگی خارج شود (در حد مخلوط شدن کافیه زیاد هم زدن تخم مرغ باعث گرفتن بوی زهم می شود).

مرحله سوم : دم گذاشتن ته چین کدو حلوایی

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کنید سپس روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاد سپس آبکش کرده و برنج را داخل مواد ته چین ریخته تا با هم مخلوط شوند سپس کف قابلمه روغن ریخته، می گذاریم تا داغ شود سپس یک لایه برنج ریخته و روی آن مرغ های ریش ریش شده می ریزیم و روی آن برنج ریخته و با کفگیر خوب فشرده می کنیم و می گذاریم تا ته چین کدو حلوایی دم بکشد و سپس در ظرف سرو کشیده و با خلال ها و زرشک تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ته چین کدو حلوایی

می توانید مواد را داخل قالب ریخته و داخل فر تهیه کنید روی قالب را فویل بپیچید و چند سوراخ ایجاد کنید بمدت ۱ ساعت در فر قرار داده تا خوب پخته شود. کدو حلوایی را به کمک غذاساز یا گوشت کوب پوره کنید. برای پخت ته چین حتما از قابلمه با ارتفاع کم استفاده کنید. اگر از قابلمه نچسب استفاده می کنید می توانید کدو حلوایی را درشت خرد کرده و ته قابلمه بگذارید. ابتدای پخت مقداری زیر حرارت را زیاد کنید تا بخار کند سپس کم کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات