معاون استاندار آذربایجان غربی: ایجاد عدالت فرهنگی از برنامه‌های مهم دولت است


معاون استاندار آذربایجان غربی: ایجاد عدالت فرهنگی از برنامه‌های مهم دولت است

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: بحث ایجاد عدالت فرهنگی یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم و تحقق آن در اولویت برنامه مدیران قرار دارد.

به گزارش ایرنا، «رضا ابراهیمی» عصر سه‌شنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی با بیان اینکه ورود به مسایل فرهنگی از برنامه های دولت سیزدهم است، افزود: درست است درشرایط کنونی دغدغه جامعه، مسایل معیشتی است ولی نباید از مسایل فرهنگی غافل شویم بلکه مسایل فرهنگی همچنان به عنوان دغدغه بوده وبرنامه عملیاتی برای آن داشته باشیم؛ امروز نگاه دولت به درون و ظرفیت های داخلی کشور است.

ابراهیمی با بیان اینکه تحریم هایی که امروز وجود دارد تحریم دیروز وامروز نیست بلکه درطول ۴۳ سال اعمال شده است، گفت: هشت سال دفاع مقدس، سازندگی و انقلاب اسلامی با تکیه بر نیروهای داخلی محقق شد و ‌به پیروزی و موفقیت رسید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: اگر امروز به توان نیروهای جوان وظرفیت های کشور تکیه شود بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود؛ درحوزه فرهنگی و اجتماعی جوانان را باید سرکار بیاوریم و وارد عرصه فرهنگی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ماهرچه داریم از قرآن و اهل بیت است، گفت: بنابراین باید دراین مسیر حرکت کنیم. از نظر فرهنگی مشکلاتی درکشور وجود دارد و ‌با وجود گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب مسایلی در جامعه مشاهده می شود که خوشایند نیست و باید حوزه فرهنگ قرآنی هرچه بیشتر تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم دراین مراسم گفت: این برنامه به صورت برون‌سپاری برگزار و موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری، اهالی قرآن، هنرمندان، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت حوزه علمیه خواهران، فرهنگ‌سرای قرآن عترت و تبلیغات اسلامی در آن مشارکت کردند و برگزار کننده اصلی گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی و دفتر تبلیغات ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

علیرضا نوروزی ادامه داد: این طرح در ۶۵ برنامه و ۱۸ محور در سطح استان برگزار شده است و به دلیل شدت یافتن امیکرون در اسفند ماه، اختتامیه آن در سوم خرداد برگزار خواهد شد.

نوروزی گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه با موضوع قرآن و عترت، مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم، سرود و نغمات قرآنی، نشست کارگاه‌های دینی، تربیتی، آموزشی و هنری با محوریت قرآن و عترت از عناوین هفته برنامه‌های هفته قرآن و عترت محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع قرآن عترت، برگزاری آیین تجلیل از خادمان، حافظان، قاریان، اساتید و هنرمندان قرآنی در استان، یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده آن‌ها از برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و زنگ انشا با محوریت خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، عفاف و حجاب، مکتب شهید سلیمانی، ایثار و مقاومت، نماز و نیایش، برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه از دیگر عناوین هفته قرآن و عترت محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، در مراسم اختتامیه سومین دوره هفته قرآن وعترت ۶۵ نفر از فعالان برگزیده در بخش های فرهنگی، هنری، سینمایی و ‌قرآنی تجلیل شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...