اوکراین: عملیات نظامی روسیه وارد فعال‌ترین مرحله شده است


اوکراین: عملیات نظامی روسیه وارد فعال‌ترین مرحله شده است

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفت که عملیات نظامی روسیه در این کشور وارد فعال‌ترین مرحله خود شده و نظامیان روسیه در تلاش برای عبور از یک رودخانه مهم در اوکراین هستند.

به گزارش فارس، یک مقام ارشد نظامی اوکراین روز سه شنبه گفت که عملیات روسیه در اوکراین وارد مرحله فعالی شده و نظامیان روس در پی عبور از یک رودخانه مهم در شرق اوکراین هستند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «آلکساندر موتوزیانیک» سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین وارد فعال ترین مرحله خود شده است.

بر اساس این گزارش، سه ماه پس از حمله به اوکراین، نیروهای روس در تلاش هستند تا نیروهای اوکراینی را در شهرهایی که در رودخانه «سیورسکی دونتس» در شرق اوکراین قرار دارند، محاصره کنند.

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین همچنین گفت که نیروهای روسی از تلاش برای عبور از رودخانه سیورسکی دونتس دست برنداشته‌اند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز روز دوشنبه در سخنانی گفت که ۲۰ کشور آمادگی خود برای ارائه بسته کمک‌های امنیتی جدید به اوکراین را ابراز داشته‌اند.

وی که این سخنان را پس از دومین نشست گروه تماس که به صورت مجازی برگزار شد، مطرح می‌کرد، گفت:‌«دانمارک موافقت کرد که به اوکراین لانچرهای هارپون و موشک‌های آن را ارائه دهد تا اوکراین بتواند از سواحل خود دفاع کند.»

این در حالی است که یک مقام ارشد امنیتی روسیه گفت که مسکو به تمام اهداف تعیین‌ شده در حمله به اوکراین دست خواهد یافت.

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه، در مصاحبه‌ای که امروز منتشر شد در پاسخ به سئوالی درباره طولانی شدن جنگ گفت: «نازیسم یا باید صددرصد ریشه‌کن شود، یا چند سال دیگر به شکلی زشت‌تر خود را نشان می‌دهد.»

وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده که از آغاز نبرد با اوکراین، نیروهای مسلح روسیه ۱۷۴ هواپیما، ۱۲۵ بالگرد، ۹۷۷ پهپاد، ۳۱۷ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۱۹۸ تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی، ۴۰۸ سامانه راکت‌انداز چند منظوره، ۱۶۲۲ قبضه توپخانه و خمپاره و همچنین ۳۰۷۷ خودروی نظامی ویژه را منهدم کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)