آیین وداع با شهدای گمنام در ساری برگزار شد


آیین وداع با شهدای گمنام در ساری برگزار شد

ساری- ایرنا- آیین وداع با پیکر مطهر هشت شهید گمنام سه شنبه شب در عرصه هفت تپه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران واقع در ساری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مراسم وداع با شهدای گمنام با حضور مردم، خانواده های شهدا و مسوولان مرکز استان مازندران برگزار شد . وداع با شهدای گمنام، همراه با مرثیه سرایی و مداحی، فضای ساری را توام با معنویت کرد و گروه های مختلف مردم بار دیگر با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، امام راحل و رهبری تجدید میثاق کردند.

مردم دیار علویان استان مازندران که طبق اعلام رسمی ۲۷۰ شهید در عملیات های فتح خرمشهر تقدیم نظام کرده بودند، امشب در چهل و یکمین سالروز گرامیداشت سوم خرداد روز آزادی خرمشهر با سر دادن لبیک یا حسین بار دیگر با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

در این مراسم شماری از زنان بسیجی و خانواده شهدای مدافع حرم بر اساس یک سنت دیرینه با درست کردن غنچه هایی از کله قند از شهدای گمنام استقبال کردند.

طبق برنامه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران پیکر مطهر این شهدا همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در پنج شهر استان مازندران تشییع و خاکسپاری می شود، طبق برنامه مردم شهرهای ساری، بابل، سوادکوه، جویبار و چالوس میزبان این شهدا هستند.

بنابر این گزارش پیکر شهدای گمنام فردا چهارشنبه چهارم خرداد به شهرستان‌های میزبان انتقال می‌یابد تا مراسم شب وداع بعد از نماز مغرب و عشاء در این شهرها نیز برگزار شود.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، پیکر ۶ شهید گمنام روز پنجشنبه پس از تشییع خاکسپاری می شود و برنامه تدفین ۲شهید نیز روز جمعه در چالوس انجام می شود.

پیکر سه تن از این شهدا در ساری مرکز استان دفن می شود، پیکر یک شهید گمنام ۲۳ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در محوطه استانداری، پیکر یک شهید گمنام ۲۲ ساله از عملیات خیبر(مجنون) در اداره کل ورزش و جوانان خاکسپاری می شود.

سومین شهید هم شهید گمنام ۱۹ ساله از عملیات بدر (شرق دجله) در دانشگاه پیام نور ساری خاکسپاری خواهد شد.

پیکر مطهر چهارمین شهید گمنام ۲۵ ساله از عملیات تک دشمن در شلمچه، پنجشنبه پنجم خرداد در جویبار تشییع و در مجتمع فرهنگی قرآنی امام رضا (ع) روستای شورکا خاکسپاری خواهد شد.مردم شهرستان بابل نیز در روز پنجشنبه میزبان پنجمین شهید گمنام ۳۳ ساله ازعملیات تک دشمن در شلمچه، هستند که در تکیه پیرعلم خاکسپاری می شود.

همچنین پیکر ششمین شهید گمنام ۲۵ ساله از عملیات تک دشمن (مجنون) پنجشنبه پنجم خرداد در شهر آلاشت تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام هم در بام شهرستان چالوس یعنی منطقه « اشکاردشت » به خاک سپرده می شود.

مردم چالوس در روز جمعه ششم خرداد میزبان ۲ شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات تک دشمن در شلمچه و شهید گمنام ۲۴ ساله از عملیات خیبر (مجنون) هستند که همراه با اقامه نمازجمعه در اشکاردشت خاکسپاری می شود.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر۳۴۲ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر هشت شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۳۵۰ شهید افزایش می یابد.

همچنین در ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون