استولتنبرگ:ناتو هرگز به اوکراین نیرو نمی‌فرستد


استولتنبرگ:ناتو هرگز به اوکراین نیرو نمی‌فرستد

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی گفت:ناتو هرگز بخشی از جنگ در اوکراین نخواهد بود و هیچگونه مشارکت مستقیمی از سوی ناتو در این نبرد وجود نخواهد داشت.

استولتنبرگ:ناتو هرگز به اوکراین نیرو نمی‌فرستد

به گزارش راهبرد معاصر «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز سه‌شنبه مدعی شد که این ائتلاف مداخله مستقیمی در اوکراین نخواهد کرد و هرگز به این کشور نیرو ارسال نمی‌کند.

وی که در کنفرانس جهانی داووس در سوئیس سخنرانی می‌کرد، افزود: «ناتو هرگز بخشی از جنگ در اوکراین نخواهد بود و هیچگونه مشارکت مستقیمی از سوی ناتو در این نبرد وجود نخواهد داشت».

این در حالی است که «سرگئی کوشلیف» رئیس اداره آمریکای شمالی در وزارت امور خارجه روسیه هشدار داده بود که محموله‌های تسلیحاتی که از آمریکا و دیگر کشورهای ناتو به اوکراین برسند، مورد هدف قرار خواهند گرفت.

وی افزود: «به آمریکایی‌ها تاکید می‌کنیم که نیروهای روسیه این حق را دارند که محموله‌های تسلیحاتی که از آمریکا و ناتو به سرزمین‌های اوکراین وارد می‌شوند را به عنوان اهدافی مشروع در نظر بگیرند».

این در حالی است که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در سخنانی گفت که ۲۰ کشور آمادگی خود برای ارائه بسته کمک‌های امنیتی جدید به اوکراین را ابراز داشته‌اند.

وی که این سخنان را پس از دومین نشست گروه تماس که به صورت مجازی برگزار شد، مطرح می‌کرد، گفت:‌«دانمارک موافقت کرد که به اوکراین لانچرهای هارپون و موشک‌های آن را ارائه دهد تا اوکراین بتواند از سواحل خود دفاع کند».

وی اضافه کرد: «جمهوری چک نیز موافقت کرد که کمک قابل توجهی را به اوکراین ارسال کند که شامل بالگردهای تهاجمی، تانک و سامانه‌های راکتی است».

آستین که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «در مجموع 20 کشور بسته کمک‌های امنیتی جدید به اوکراین را اعلام کردند که شامل مهمات توپخانه، سامانه‌های دفاعی ساحلی،‌ تانک و دیگر خودروهای زرهی است»./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور