دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای شکست بدی خواهند خورد


دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای شکست بدی خواهند خورد

تحلیلگر و نویسنده آمریکایی با بیان اینکه تورم کنونی در آمریکا تاثیر بسیار بدی بر موقعیت حزب دموکرات داشته است، پیش‌بینی کرد، دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر شکست بسیار بدی را خواهند داشت.

"دانیال لزار " ( Daniel Lazare ) نویسنده و روزنامه نگار مستقل آمریکایی افزود: جو بایدن در فوریه ۲۰۲۱ یک بسته تشویق اقتصادی چند تریلیون دلاری را چند هفته پس از روی کار آمدن تصویب کرد که اکنون تردیدی وجود ندارد که آن طرح به تورم دامن زده و از این رو، دموکرات ها و بایدن مسوول وضعیت فعلی شناخته می شوند و این یکی از دلایلی است که دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای آینده شکست بسیار بدی خواهند داشت.

تازه ترین نظرسنجی مشترک موسسه افکارسنجی انگلیسی یوگاو و شبکه خبری آمریکایی سی بی اس نشان می دهد که بیشتر آمریکائی ها پریشان و نگران بوده و با تداوم تورم و افت شاخص های بازارهای سهام، به نحو بی سابقه ای وضعیت اقتصادی در دولت بایدن را نامساعد توصیف می کنند.

نتایج نظرسنجی موسسه راسموسن نیز نشان می دهد که ۶۱ درصد از آمریکایی ها معتقدند سیاست های بایدن باعث افزایش تورم شده است و ۸۳ درصد نیز تورم را مساله ای بسیار مهم در انتخابات هشتم نوامبر کنگره می دانند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات عمومی آسوشیتدپرس نیز نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه جاری میلادی (مه) به پایین‌ترین سطح در دوره ریاست‌جمهوری‌ وی سقوط کرده و بیشترین بدبینی به عملکرد بایدن در میان دموکرات ها است.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۳۹ درصد از آمریکایی ها عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری را تایید می کنند که کمتر از سطح محبوبیت وی در مقایسه با ماه گذشته است.

به طور کلی، از هر ۱۰ آمریکایی تنها ۲ نفر معتقدند که آمریکا در مسیر درستی قرار دارد یا اقتصاد این کشور خوب است، درحالی که ماه گذشته از هر ۱۰ نفر ۳ نفر در این دو زمینه نظر مثبتی داشتند.

وزارت کار آمریکا، تورم در ماه آوریل ۲۰۲۲ را ۸.۳ درصد اعلام کرده است که همچنان در بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته است. تورم در ماه مارس ۸.۵ درصد بود.

مشکلات در زنجیره تأمین، جنگ اوکراین و تقاضای بسیار از سوی مصرف کنندگان، قیمت کالاها را همچنان در آمریکا در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته نگاه داشته است.

"دانیال لزار" نویسنده، تحلیلگر و روزنامه نگار مستقل آمریکایی که برای رسانه ها و نشریات مختلف سیاسی در آمریکا می نویسد، تاکنون سه کتاب درباره مسایل سیاست داخلی و خارجی آمریکا منتشر کرده است. "جنگ های غیرعلنی آمریکا"، "کودتای مخملی" و "جمهوری در انجماد" کتاب هایی هستند که او منتشر کرده است.

جمهوریخواهان میوه موضع ترامپ را خواهند چید

این تحلیلگر آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره پیروزی نامزدهای مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری قبلی آمریکا در ایالت های پرجمعیتی مانند اوهایو گفت: نامزدهای ترامپ در ایالت های پر جمعیتی مانند اوهایو قاطعانه پیروز شده اند و واضح است که این پیروزی ها به خاطر مهر تایید ترامپ بر نامزدی آنها بوده است. اکنون کاملا روشن است که ترامپ بر حزب جمهوری خواه تسلط دارد.

وی تاکید کرد: این حزب روز به روز در حال شبیه شدن به ابزار شخصی ترامپ است. به دلیل این تحولات فکر می کنم که حزب جمهوریخواه در انتخابات میان دوره ای قاطعانه پیروز شود.

این تحلیلگر آمریکایی اظهار داشت: سیطره ترامپ و میزان نفوذش بر حزب جمهوریخواه چشمگیر است، که بخشی از آن به نفوذ شخصیت وی باز می گردد. او رفتاری بسیار مهیج و جنجالی دارد و روشن است که او نوع غیرمعمولی از مسیر سیاست را ترسیم و پیگیری می کند. یک سیاست پوپولیستی که در تضاد شدید با رهبران سنتی جمهوری‌خواه قرار دارد.

وی تصریح کرد: سیاست او همچنین از جهاتی مخالف با پنتاگون و نظامی گری است و همچنین در تضاد با نومحافظه‌کاران است. سیاست خارجی آمریکا و شعارهای ترامپ از بسیاری جهات باعث شده که تصویر یک حزب جنگ طلب از دموکرات ها در افکار عمومی ترسیم شود. بنابراین، جمهوری خواهان در ماه نوامبر میوه مواضع ترامپ را خواهند چید. بویژه می دانیم که آمریکایی ها از جنگ، از ماجراجویی بین المللی و از دموکرات ها خسته شده اند.

جمهوریخواهان و دموکراتها از جنگ اوکراین بهره خواهند برد

دانیل لزار در پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر جنگ اوکراین بر انتخابات میاندوره ای آمریکا با توجه به اینکه ترامپ متهم به تبانی با روس ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ شده بود، گفت: بر این باور هستم که اتهامات حزب دموکرات در مورد دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ کاملا جعلی بود.

این نویسنده آمریکایی افزود: اگر هم دخالتی بوده، بسیار محدود و حاشیه ای بود که هیچ تأثیری در نتیجه انتخابات نداشت و فکر می‌کنم دموکرات‌ها با طرح آن موضوع، خود را بی‌اعتبار کردند.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم ترامپ و پوتین بسیار از منظر ایدئولوژیک شبیه هستند. اگر ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ پیروز شود، آمریکا به سمت پوتینیزه شدن حرکت خواهد کرد.

این تحلیلگر آمریکایی ادامه داد: در صورت ریاست دونالد ترامپ، به نظر می رسد نوعی همگرایی با روسیه به وجود آید. البته باید دید تحولات چگونه در آینده رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد: درباره اینکه جنگ اوکراین چه تاثیری بر دموکرات ها و جمهوریخواهان دارد، تردید دارم که اثر منفی بر هیچ کدامشان بگذارد. در واقع فکر می کنم از این جنگ سود هم خواهند برد.

بسته تشویق اقتصادی بایدن به تورم دامن زد

این روزنامه نگار مستقل آمریکایی درباره تاثیر تورم اقتصادی بر نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا اظهار داشت: تورم تاثیر بسیار بدی بر موقعیت حزب دموکرات داشته است. دموکرات ها مسئول تورم در کشور قلمداد می شوند که البته کاملا منصفانه نیست اما تا حدودی مسوول هستند.

این تحلیلگر آمریکایی ادامه داد: بایدن در فوریه ۲۰۲۱ یک بسته تشویق اقتصادی چند تریلیون دلاری را چند هفته پس از روی کار آمدن تصویب کرد که اکنون تردیدی وجود ندارد که آن طرح به تورم دامن زد. برای همین هم دموکرات ها و هم بایدن مسول شناخته می شوند و این یکی از دلایلی است که فکر می کنم دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای آینده باخت بسیار بدی خواهند داشت.

دموکراتها نمی دانند با تصمیم دیوان عالی درباره سقط جنین چگونه مقابله کنند

این نویسنده آمریکایی در پاسخ به سوالی که موضوعاتی چون لغو قانون سقط جنین تا چه اندازه می تواند به دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کمک کند؟ گفت که دموکرات ها امیدوارند که موضوع لغو سقط جنین موجب همدردی افکار عمومی با آنها شود و از لحاظ انتخاباتی به کمکشان بیاید. یعنی اینکه آمریکایی ها به دموکرات ها رای بدهند تا از حقوق سقط جنین محافظت کنند. وی تصریح کرد: اما با این حال، فکر می کنم که تصمیم دیوان عالی نشان داد که دموکرات ها چقدر ضعیف شده اند. واقعیت این است که آنها نمی دانند چگونه با تصمیم دیوان عالی مقابله کنند و این موضوع بر رای دهندگان پنهان نیست.

در پی افشای پیش نویس سند محرمانه دیوان عالی آمریکا که در آن قاضی "ساموئل آلیتو"، یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا و تنظیم کننده این سند، نسبت به حکم این دیوان درمورد آزادی سقط جنین در آمریکا موسوم به "رو وی وید" (Roe v. Wade )، نظری مخالف داشته و قرار است غیر قانونی کردن این حکم میان این قضات به رای گذاشته شود.

رسانه های آمریکایی گزارش می دهند انتظار می رود پنج قاضی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا به ممنوعیت این حکم رای دهند.

دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای شکست بدی خواهند خورد

این حکم تاریخی دیوان عالی در آمریکا در سال ۱۹۷۳ درخصوص قانونی‌شدن سقط جنین است که در آن دیوان عالی حکم داد که قانون اساسی آمریکا از آزادی زنان برای انجام سقط جنین بدون محدودیت‌های مفرط دولتی حمایت ‌کند.

شبکه خبری سی ان ان اخیرا در پی افشای این سند محرمانه توسط تارنمای رسانه آمریکایی پولیتیکو، گزارش داد: قاضی ساموئل در متن این سند محرمانه نوشته بود؛ "حکم پرونده سقط جنین از همان ابتدا اشتباه بود."

انتخابات میان دوره‌ای آمریکا ۸ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان ۱۴۰۱ ) برگزار خواهد شد.در این انتخابات تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی‌ مجلس نمایندگان، ۳۵ کرسی مجلس سنا و فرمانداری ۳۶ ایالت مشخص خواهد شد که ابتدا باید درون هر حزب انتخابات شکل بگیرد.

سایر رسانه‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان