رفع موانع زیرساخت‌های تسهیل تجارت خارجی با کشور‌های منطقه


رفع موانع زیرساخت‌های تسهیل تجارت خارجی با کشور‌های منطقه

در جلسه ستاد هماهنگی دولت بر رفع موانع و فراهم کردن زیرساخت‌های تسهیل تجارت خارجی با کشور‌های منطقه تأکید شد.

رفع موانع زیرساخت‌های تسهیل تجارت خارجی با کشور‌های منطقه

به گزارش گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای تحقق اهداف دولت در تأمین کالا‌های اساسی و فراوانی و ذخیره‌سازی آن‌ها، مجوز‌های لازم برای تسهیل واردات و تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور را صادر کرد.


در جلسه روز گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالای موجود در منطقه، به‌ویژه کشور‌های همسایه برای توسعه تجارت و افزایش صادرات غیرنفتی تأکید شد.


در این جلسه پس از گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت و بررسی موفقیت‌های سفر دیروز رئیس‌جمهور به کشور عمان، پیشنهاد‌های راهبردی در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های منطقه مطرح و مقرر شد با همکاری همه دستگاه‌ها موانع موجود برطرف و زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در امر تجارت خارجی فراهم شود.


رئیسی در این زمینه، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و استفاده از ظرفیت بالای کریدور شمال-جنوب را ضرورتی فوری دانست و بر لزوم جهش روند توسعه تجارت با کشور‌های منطقه از جمله حوزه اوراسیا و آفریقا تأکید کرد.


در ادامه جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی در راستای تحقق اهداف دولت در تأمین کالا‌های اساسی و فراوانی و ذخیره‌سازی آن‌ها، مجوز واردات گندم توسط بخش غیردولتی صادر و مقرر شد وزارت جهادکشاورزی هر چه سریع‌تر قرارداد‌های لازم را در این زمینه آماده و اجرایی کند.


همچنین در چارچوب برنامه تسهیل در امر واردات و تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور، ستاد هماهنگی اقتصادی به گمرکات کشور مجوز داد تا اجازه ورود کالا‌های وارداتی را با حداقل تعهد و اسناد مورد نیاز و البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و سلامت، صادر کند.

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس