معاون نمایندگی ایران: ابوعاقله از قربانیان انفعال جامعه جهانی در برابر جنایات اسرائیل است


معاون نمایندگی ایران: ابوعاقله از قربانیان انفعال جامعه جهانی در برابر جنایات اسرائیل است

نیویورک – ایرنا- سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد درباره شهادت خبرنگار شبکه الجزیره توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: شیرین ابوعاقله یکی دیگر از قربانیان انفعال جامعه جهانی در برابر جنایات جنگی و تروریسم مستمر رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین است.

به گزارش ایرنا، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در نشست آریا فورمولای شورای امنیت در مورد حمایت از روزنامه نگاران در مخاصمات مسلحانه افزود: این روزها شاهد جنایت شنیع دیگری از سوی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین هستیم.

دیپلمات ارشد ایران در سازمان ملل اظهار داشت: شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار کهنه‌کار فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر در جنین در فلسطین اشغالی با خونسردی به شهادت رسید. او صدایی شجاع برای مردمش و نماد ملی حقیقت و پایداری در برابر اشغال ظالمانه و بی‌عدالتی بود که مردم فلسطین برای مدت طولانی متحمل شده‌اند.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ترور شیرین ابوعاقله توسط رژیم صهیونیستی بخشی از جنگ طولانی مدت و آزار و اذیت، ارعاب و خشونت علیه روزنامه نگاران است که هدف آن سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم علیه فلسطینیان است که نقض شدید قوانین و هنجارهای بین المللی است.

نماینده ایران در این نشست تصریح کرد: شیرین ابوعاقله همچنین یکی دیگر از قربانیان انفعال جامعه جهانی در برابر جنایات جنگی و تروریسم مستمر رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین است.

وی افزود: ما از سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت می خواهیم که برای پایان دادن به تجاوزات و بی کیفری رژیم اسرائیل، تضمین حمایت از مردم فلسطین، و پیگیری اقداماتی برای پاسخگویی این رژیم در قبال بیشترین جنایات بین المللی مرتکب شده در سراسر جهان، اقدامی فوری انجام دهد.

ارشادی بر اهمیت حمایت از غیرنظامیان از جمله روزنامه نگاران، متخصصان رسانه و کارکنان مرتبط را در حفاظت از غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه تاکید کرد و گفت همه طرف های مخاصمات مسلحانه باید به طور کامل به تعهدات ذیل حقوق بین الملل در حفاظت از غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه، از جمله روزنامه نگاران پایبند باشند.

وی گفت: متأسفانه افزایش خشونت، ارعاب، و آزار و اذیت روزنامه نگاران در درگیری های مسلحانه در بسیاری از نقاط جهان، به ویژه حملات عمدی که نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است، به نقطه اوج رسیده است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: در این میان، مصونیت از مجازات جنایات جنگی ارتکابی علیه روزنامه نگاران در درگیری های مسلحانه، امنیت و حفاظت آنها را با خطر جدی مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: در این راستا، ما بر ضرورت تقویت اقدامات سازمان ملل در جهت حمایت از خبرنگاران و تضمین پاسخگویی در قبال جنایات ارتکابی علیه آنها در شرایط درگیری مسلحانه تاکید می کنیم.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت ما موضع ثابت خود را مجدداً اعلام می کنیم که مسائل حقوق بشر از جمله حمایت از روزنامه نگاران بر عهده مجمع عمومی و سایر ارگان های مرتبط سازمان ملل است و شورای امنیت تنها زمانی باید به این موضوع رسیدگی کند که مستقیماً با حفظ صلح و امنیت بین المللی مرتبط باشد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز سه شنبه اعلام کرد: "شیرین ابوعاقله" خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره با سلاح اسرائیلی کشته شده است.

به گزارش ایرنا، شبکه الجزیره گزارش داد که تحقیقات آسوشیتدپرس نشان می دهد که گلوله ای که به شیرین ابوعاقله اصابت کرد از یک سلاح اسرائیلی شلیک شد.

ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره قطر، چهارشنبه هفته گذشته هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی توسط نظامیان صهیونیست هدف گلوله مستقیم قرار گرفت و این در حالی بود که وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک خبرنگار معرفی می‌کرد.

الجزیره در این باره نوشت: ابو عاقله که از سال ۱۹۹۷ با این شبکه کار می‌کرد، حین پوشش خبری عملیات یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله‌های جنگی و واقعی نظامیان صهیونیست به سمت وی شهید شد.

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله توسط صهیونیست ها با محکوم کردن این جنایت، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!