نماینده مردم اهواز: ریزگردها نباید باعث تحمیل هزینه‌های درمانی به مردم خوزستان شود


نماینده مردم اهواز: ریزگردها نباید باعث تحمیل هزینه‌های درمانی به مردم خوزستان شود

اهواز_ ایرنا_نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار گفت: دولت نباید اجازه دهد هزینه‌ای بابت درمان بیماری‌های ناشی از ریزگردها به مردم خوزستان تحمیل شود.

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرنگار ایرنا، سید کریم حسینی سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه در زمینه بروز پدیده ریزگردها با منشا داخلی و خارجی در دستور کار ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار قرار گرفته است اظهارکرد: این در حالی است که همزمان باید از تحمیل هزینه‌های درمانی به مردم در معرض این پدیده نیز جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه چهارمین نشست ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار امروز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور و نمایندگان ۱۲ وزارتخانه برگزار شد ادامه‌داد: در این نشست از نماینده وزارت بهداشت و درمان خواسته شد تا موضوع درمان رایگان مردم در معرض گرد و غبار که به مراکز درمانی مراجعه می کنند را با جدیت پیگیری و نتیجه آن را هرچه سریعتر اعلام کند.

نهال کاری در کانون ریزگردها ناقص و یا تخریب شده است

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین به بررسی وضعیت کانون ریزگردها در خوزستان اشاره‌کرد و گفت: این بررسی‌ها نشان می‌دهد، بخشی از پروژه‌ها در کانون ریزگردها ناقص انجام شده است که رسیدگی به آنها نیازمند حقابه پایدار و منابع اعتباری است.

حسینی اضافه‌کرد: علاوه بر این، بخشی از نهال کاری‌های انجام شده به دلیل عدم آبیاری دچار تخریب شده اند که وضعیت نگران کننده‌ای را به وجود آورده است.

وی افزود: در همین راستا، وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان باید در خصوص حقابه کانون ریزگردها برنامه اجرایی و عملیاتی ارائه دهند.

حسینی اضافه‌کرد: همچنین سازمان منابع طبیعی کشور باید برای کاهش سطح فعلی کانون ریزگردها در استان، برنامه کاری ویژه‌ای ارائه کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی از تشکیل ۲ کارگروه کارشناسی ویژه بررسی وضعیت کانون داخلی ریزگردها و همچنین عوامل خارجی بروز این پدیده تشکیل شده است گفت: در اولین اقدام، اولین کارگروه برای بررسی میدانی کانون ریزگردها در خردادماه جاری به استان خوزستان اعزام می‌شود.

وی افزود: کارگروه دوم نیز قرار است طی هفته‌های آینده موضوع رسیدگی به پدیده ریزگردها با منشاء خارجی را از طریق مقامات کشورهای ترکیه، عراق و سوریه مورد پیگیری قرار دهد.

حسینی همچنین به پیش بینی سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای مهار پدیده ریزگردها در کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر این نیز مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در کشور پیش‌بینی شده است.

عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس تصریح کرد: از ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار خواسته شد تا نسبت به تعیین سهم خوزستان از این منابع مالی اقدام کند.

گرد و غبار شدید که از عصر دوشنبه از کانون‌های کشور عراق وارد خوزستان شده تعطیلی سراسری مدارس و ادارات استان را در روز سه شنبه (امروز) به دنبال داشت.

غلظت گرد و غبار در حمیدیه در ساعت ۲۰ دیروز به ۱۰ هزار، در اهواز به هفت هزار و ۱۴۳، در شادگان به هشت هزار و ۳۳۵ و شوشتر به پنج هزار میکروگرم برمترمکعب رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس