بررسی آئین‌نامه واردات خودرو در کمیسیون صنایع مجلس


بررسی آئین‌نامه واردات خودرو در کمیسیون صنایع مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از بررسی رئوس کلی آئین‌نامه واردات خودرو در این کمیسیون خبر داد و گفت: احتمالا قیمت تمام‌شده خودروهای وارداتی،‌ عموما بین 7 تا 20 هزار دلار خواهد بود.

بررسی آئین‌نامه واردات خودرو در کمیسیون صنایع مجلس

به گزارش راهبرد معاصر لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در جلسه امروز با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، آخرین وضعیت تولید و قیمت مواد غذایی و بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: درباره وزارت صنعت، رئوس کلی دستورالعمل دولت برای واردات خودرو مورد بررسی قرار گرفت، اما چون دستورالعمل هنوز نهایی نشده، قرار شد پس از آماده شدن ابتدا به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شود و بعد از دریافت نظرات کارشناسی کمیسیون، در دولت بررسی و تصویب شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بخش‌هایی از سرفصل‌های کلی این دستورالعمل گفت: مهم‌ترین نکته در این دستورالعمل این است که واردات باید به گونه‌ای انجام شود که پاسخگوی نیازهای واقعی جامعه باشد؛ همچنین، تیراژ خودروهای وارداتی محدود نخواهد بود و سقف و کف نخواهد داشت و قیمت تمام شده خودروها نیز بین 7 تا 20 هزار دلار خواهد بود.

سیاهکلی تصریح کرد: البته واردات خودروهای با قیمت تمام شده بالاتر از 20 هزار دلار نیز ممنوع نیست، اما طبیعتاً تعرفه آنها بالا خواهد بود و اصل نیز بر واردات خودروهایی است که توان خرید آنها از سوی اقشار متوسط جامعه باشد.

وی اظهار داشت: در این دستورالعمل برای خودروهای با سوخت پاک،‌ از قبیل هیبریدی و برقی تعرفه‌‌های پایینی در حد 5 درصد در نظر گرفته شده است؛ در کل، برای خودروهای در کلاس پایین‌تر، تعرفه‌ پایین‌تر و برای خودروهای در کلاس بالاتر، تعرفه‌ بالاتر در نظر گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره زمان ارائه پیش‌نویس آیین‌نامه واردات خودرو به این کمیسیون گفت: زمان مشخصی تعیین نشده؛ اما اعضای کمیسیون تأکید کردند که هرچه سریع‌تر این کار انجام شود و کار به نیمه دوم سال نیفتد تا زمینه تنظیم بازار خودرو و بهره‌مندی مردم از آن هرچه سریع‌تر فراهم شود.

سیاهکلی همچنین با اشاره به بررسی بازار محصولات کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد: در این زمینه، موضوع قیمت آرد و سهمیه‌بندی آن مطرح شد که وزیر جهاد ضمن تأکید براینکه محدودیتی برای تأمین آرد در بازار وجود ندارد، این نکته را گفت که آرد صنف و صنعت به قیمت آزاد فروخته می‌شود و در رابطه با نان معمولی هم، عرضه نان به مردم همچنان به قیمت قبلی است و مابه‌التفاوت نرخ آرد آزاد و یارانه‌ای از سوی دولت به نانوایان پرداخت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا