افزایش 7 برابری قیمت دارو‌های وارداتی برای بیمه نشده‌ها با حذف ارز دولتی


افزایش 7 برابری قیمت دارو‌های وارداتی برای بیمه نشده‌ها با حذف ارز دولتی

نائب رئیس انجمن داروسازان گفت: اگر برای دارو‌های وارداتی ارز دولتی حذف نشود قیمت دارو 7 برابر افزایش پیدا می‌کند.

علی فاطمی گفت: حذف ارز دولتی در حوزه دارو باید اتفاق بیفتد، این مسئله امری قطعی و ضروری است به طوری که در مصوبه بودجه ۱۴۰۱ هم نیز بر این موضوع تاکید شده است.

او گفت: پرداخت از جیب مردم نباید افزایش پیدا کند و این مسئله سبب تاخیر در حذف ارز دولتی شده است، تاخیر در اجرای این موضوع به صنایع داروسازی لطمه وارد می‌کند، صنایع در طول یک سال گذشته با افزایش هزینه مواجه بودند، اما امسال نتوانستند افزایش قیمت دارو داشته باشند.

به گفته نائب رئیس انجمن داروسازان اگر صنعت داروسازی نتواند افزایش قیمت مطابق تورم داشته باشد طبیعتاً صنعت داروسازی نمی‌تواند مواد اولیه را خریداری کند و این مسئله می‌تواند سبب بروز مشکل و در نهایت کمبود دارو شود. اگر برای دارو‌های وارداتی ارز دولتی حذف نشود قیمت دارو ۷ برابر افزایش می‌یابد.

فاطمی گفت: اگر قرار باشد پرداخت از جیب بیمار تغییر پیدا نکند دیگر پوشش بیمه با مبالغ الان نمی‌تواند باشد، اغلب دارو‌ها تحت پوشش ۷۰درصدی سازمان‌های بیمه هستند در حالی که اگر قیمت افزایش پیدا کند و مردم بیشتر پرداخت نکنند پوشش بیمه ۹۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و این مسئله به اعتبار ۸۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد نیاز دارد.

افزایش 7 برابری قیمت دارو‌های وارداتی برای بیمه نشده‌ها با حذف ارز دولتی

او گفت: تامین اعتبار امری ضروری است. در حال حاضر در دو ماه اخیر افزایش قیمت در بازار دارو نداشتیم ولی اگر افزایش قیمت متناسب با نرخ تورم اتفاق نیفتد صنایع داروسازی متضرر می‌شوند. بین ۴ تا ۵ میلیون بیمه نشده در کشور داریم که سازمان‌های بیمه‌گر آن‌ها را تحت پوشش قرار خواهند داد. بسیاری از دارو‌های او تی سی از پوشش بیمه خارج شده بودند، اما دوباره تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

سایر رسانه‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد