برگزاری رویداد گروهی «فرزندان، سرمایه‌های زندگی»


برگزاری رویداد گروهی «فرزندان، سرمایه‌های زندگی»

به مناسبت هفته ملی جمعیت و به همت کانون بانوان و خانواده نشستی با موضوع «فرزندان، سرمایه های زندگی» با حضور تعدادی از مادران و بانوان دغدغه‌مند منطقه 8 تهران برگزار شد

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، همزمان با هفته ملی جمعیت و در موعد چهارشنبه های امام رضایی(ع) که مورد توجه خاص ایرانیان است، جمعی از مادران و بانوان دغدغه‌مند منطقه ثامن تهران در کنار کارشناسان و خادمیاران رضوی کانون بانوان و خانواده دفتر منطقه هشت تهران، به بررسی مسائل حوزه‌ی خانواده و فرزندآوری پرداختند.

این رویداد گروهی با مشارکت کانون فرهنگی مسجد بقیة‌الله(عج) صورت گرفت و نشست صمیمی مادرانه به وسعت تاریخ حول آن با رویکرد «فرزندان سرمایه‌های زندگی» دائر شد.

بر این اساس، کانون فرهنگی مسجد حضرت بقیه‌الله(عج)، شامگاه روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه میزبان ۷۰ نفر از مادران ساکن در محله نارمک تهران به همراه فرزندان کودک و نوجوان آنان بود.

در این نشست صمیمانه حجت الاسلام لطفی زاده، کارشناس و مشاور خانواده و همچنین مریم کتابی، مولف کتاب شکوه مادری ( کتاب برگزیده سال ۱۳۹۹) به ایراد سخنرانی در حوزه مسایل خانواده و فرزندان پرداختند.

حجت الاسلام لطفی زاده در این نشست با تبیین نگاه قرآن کریم به مساله ازدواج بر احراز صلاحیت اداره زندگی تاکید و تسهیل ازدواج جوانان را از جمله وظیفه همگان دانست.

وی با اشاره به آمار وحشتناک سقط جنین عمدی، آن را ادامه سنت جاهلی زنده به گور کردن فرزندان خواند و این رسم غلط را قتل و گناهی بزرگ عنوان کرد.

لطفی زاده همچنین با اشاره به روایت امام صادق علیه السلام، گفت: فرزندآوری فرصتی برای ذخیره ثواب و مصداق باقیات الصالحات است.

وی با تاکید بر اهمیت تسهیل و فراهم کردن شرایط ازدواج حدود ۱۲ میلیون پسر و دختر مجرد اظهار کرد: گناه انحراف جوانان به گردن پدر و مادرهایی است که با سخت‌گیری بی‌جا مانع ازدواج فرزندان خود می‌شوند.

قابل ذکر است پس از طرح موضوعات و پرسش و پاسخ، از ۵ نفر از مادران برگزیده طرح شکوه مادری در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در حاشیه برگزاری این رویداد گروهی، خادمیاران رضوی منطقه ۸ تهران برنامه های جانبی استقرار میز مشاوره خانواده، میز قرآن و عترت، غرفه نقاشی کودکان و پذیرایی از میهمانان را هم تدارک دیده بودند.

برپایی جشن باشکوه مادرانه درهفته جمعیت با محوریت "فرزند سرمایه زندگی"

سمانه مکی مسئول کانون بانوان و خانواده منطقه ۵ تهران با اشاره به خبر فوق اظهار داشت: جشن مادرانه به مناسبت هفته ملی جمعیت با محوریت فرزند سرمایه زندگی و نقش جمعیت با همکاری حوزه بسیج ۱۰۲ توحید در شبستان مسجد امام علی (ع) محله شهران برگزارشد.

مکی با بیان اهمیت پرداختن به موضوع جمعیت با توجه به تهدید مساله پیری ایران و با استناد به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر این مهم به اجرای برنامه اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: معصومه دهقان بعنوان سخنران در مورد خانواده، نقش فرزندان و نکاتی پیرامون همراهی پدر و مادر در زمان فرزند آوری و تربیت فرزندان و اینکه فرزند آوری نقش مهمی در چرخ اقتصادی و نیروی انسانی کشور دارد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

مکی اشاره کرد: درادامه این جشن سماعی متخصص زنان و زایمان در زمینه بلوغ، تنبلی تخمدان در زنان و عوارض آن و سقط جنین مطالب مفیدی را در اختیار شرکت کنندگان قرار داد.

مسئول کانون بانوان و خانواده منطقه ۵ تهران با بیان اینکه میز خدمت مشاوره و غرفه نقاشی کوکان نیز در حین اجرای مراسم دایر بود، خاطرنشان کرد: در پایان مراسم به۴ نفر از مادران طرح شکوه مادری و ۴ نفر از حاضرین که ۴ یا ۵ فرزند و کمتر از ۴۰ سال سن داشتند، با اهدای هدایایی تقدیر شد.

وی در پایان گفت: این برنامه با تلاوت قرآن و سرود ملی آغاز و با پخش صلوات خاصه امام رضا علیه السلام مزین به حال و هوایی امام رضایی شد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟