مبلغان دینی در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند/ کم کاری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قابل توجه نیست


مبلغان دینی در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند/ کم کاری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قابل توجه نیست

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: کم کاری مبلغان دینی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قابل توجیه نیست زیرا مبلغان در خط مقدم با تهاجم فرهنگی قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی موسوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی و وظیفه همگانی است، اظهار کرد: متاسفانه در زمینه این فریضه مهم تبیین خوبی از سوی رسانه ها صورت نگرفته است.

این خطیب و مبلغ دینی افزود: همه در مقابله با منکرات و ترویج معروفات وظیفه داریم و این وظیفه یک گروه خاص نیست هرچند در جامعه به گونه ای جا افتاده است که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دستگاه های انتظامی است و افراد در این زمینه وظیفه و مسئولیتی بر عهده ندارند.

وی اضافه کرد: کم کاری مبلغان دینی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قابل توجیه نیست زیرا مبلغان در خط مقدم با تهاجم فرهنگی قرار دارند.

موسوی گفت: مبلغان و خطبا باید از همه فرصت ها و تریبون ها موضوع همگانی بودن انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم تبیین کنند البته که باید شرایط انجام امر به معروف و نهی از منکر نیز برای مردم بیان شود. اگر با زبان مناسب و به شکل اقناعی وظیفه عموم مسلمانان نسبت به انجام امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود حتی در زمانی که شرایط مناسب است مردم را از انجام منکرات و در انجام معروفات توصیه می کند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟