مبلغان دینی در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند/ کم کاری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قابل توجه نیست


مبلغان دینی در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند/ کم کاری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قابل توجه نیست

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: کم کاری مبلغان دینی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قابل توجیه نیست زیرا مبلغان در خط مقدم با تهاجم فرهنگی قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی موسوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی و وظیفه همگانی است، اظهار کرد: متاسفانه در زمینه این فریضه مهم تبیین خوبی از سوی رسانه ها صورت نگرفته است.

این خطیب و مبلغ دینی افزود: همه در مقابله با منکرات و ترویج معروفات وظیفه داریم و این وظیفه یک گروه خاص نیست هرچند در جامعه به گونه ای جا افتاده است که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دستگاه های انتظامی است و افراد در این زمینه وظیفه و مسئولیتی بر عهده ندارند.

وی اضافه کرد: کم کاری مبلغان دینی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قابل توجیه نیست زیرا مبلغان در خط مقدم با تهاجم فرهنگی قرار دارند.

موسوی گفت: مبلغان و خطبا باید از همه فرصت ها و تریبون ها موضوع همگانی بودن انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم تبیین کنند البته که باید شرایط انجام امر به معروف و نهی از منکر نیز برای مردم بیان شود. اگر با زبان مناسب و به شکل اقناعی وظیفه عموم مسلمانان نسبت به انجام امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود حتی در زمانی که شرایط مناسب است مردم را از انجام منکرات و در انجام معروفات توصیه می کند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل