ظرفیت های اربعین باید توسط نخبگان حوزوی و دانشگاهی شناسایی شود


ظرفیت های اربعین باید توسط نخبگان حوزوی و دانشگاهی شناسایی شود

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه اربعین را هویت ساز می دانیم و با جدیت آن را دنبال می کنیم، گفت: ظرفیت های اربعین باید توسط نخبگان حوزوی و دانشگاهی شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌الاسلام «حمید احمدی»، امروز (یکشنبه ۱ خرداد) در جلسه ستاد اربعین فارس که به میزبانی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سابقه اربعین در تاریخچه شیعه دیرینه است اما در سال های اخیر گسترده تر شد، گفت: در اردیبهشت ۹۴ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اربعین بر استفاده از تمام ظرفیت نظام در حکم خود ابلاغ کردند و بر حفظ مردمی بودن آن تاکید فرموده اند، ستاد اکنون دارای ۱۶ کمیته تخصصی است که از سازمان ها و گروه های مردمی و دولتی تشکیل شده اند و ۲۸ دستگاه عضو این کمیته هستند و ستاد اربعین هماهنگ کننده امور است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه اربعین را هویت ساز می دانیم و با جدیت آن را دنبال می کنیم، تاکید کرد: ظرفیت های اربعین باید توسط نخبگان حوزوی و دانشگاهی شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره بر احترام حاکمیت دولت عراق در مراسم اربعین همواره تاکید فرموده اند، اظهار کرد:‌ پذیرایی از زائران اربعین و تامین امنیت برای ما عزت آفرین است و تمام تلاش های ما در حوزه فرهنگی به اربعین به عنوان پیشران فرهنگی و نگاه تمدنی و جهانی است و نیازمند ورود علمای حوزه و دانشگاه در این حوزه هستیم که بر ادبیات اربعین واقف باشند.

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: دست همه افرادی که برای امام حسین (ع) تلاش می کنند را می بوسیم و در استان ها باید با هماهنگی دستگاه و با نظارت استاندار بر فعالیت های ستاد اربعین نظارت شود و نیازمند نگاه فرهنگی و رعایت اصول فرهنگی توسط موکب ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ تعداد هفت و نیم میلیون زائر اربعین شرکت کردند و طی مدت ۲۰ روز از مرز خارج شدند و به کشور بازگشتند، افزود:‌ ظرفیت های مردمی در این خصوص نقش موثری ایفا کرد و در بحث هلال احمر و بهداشت امسال در ستاد اربعین اقدامات خاصی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام احمدی سایتی برای درج تولیدهای اربعین نیز در نظر گرفته ایم، افزود:‌ نشست های خوبی در اربعین با حضور کشورهای مختلف برگزار می شود و در ستاد اربعین برای چهار تا پنج میلیون زائر اربعین در حال تامین زیرساخت ها هستیم.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی