نشانه‌های فراگیر قبل از ظهور/ منتظرانی که صلوات خدا شامل حال‌شان می‌شود


نشانه‌های فراگیر قبل از ظهور/ منتظرانی که صلوات خدا شامل حال‌شان می‌شود

حجت‌الاسلام اباذری با شرح آموزه‌های مهدوی آیات 155 و 156 سوره مبارکه بقره، گفت: این آیات به نشانه‌های فراگیر قبل از ظهور قائم آل رسول(ص)، اشاره و وظیفه منتظران مقابل این نشانه‌ها را بیان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمود اباذری در شرح آیه های مهدوی قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند در آیات 155 و 156 سوره مبارکه بقره می فرماید: «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ* الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ؛ و قطعا شما را به چیزى از [قبیل] ترس و گرسنگى و کاهشى در اموال و جانها و محصولات مى ‏آزماییم و مژده ده شکیبایان را* [همان] کسانى که چون مصیبتى به آنان برسد مى‏ گویند ما از آن خدا هستیم و به سوى او باز مى‏ گردیم».

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت بیان کرد: امام صادق(ع) ذیل این آیات فرمودند: پیش از قیام حضرت مهدی(عج) برای مومنین نشانه هایی هست؛ پرسیدند چه نشانه هایی؟ حضرت(ع) فرمودند: وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ ... بیماری های فراگیر، قحطی ها، کاهش برداشت محصولات، گرانی ها و .. می توانند جلوات آزمون برای منتظران باشند.

وی با بیان اینکه عصر غیبت، کوره آزمایش و ابتلاء است، گفت: صبرکنندگان را به تعجیل قیام امام زمان(عج) مژده دهید؛ منتظران باید آزمون شوند و مرد از نامرد و مومنان از منافقان شناسایی شوند و کسانی که راست قامت بایستند و باورو اعتقادشان را از دست ندهند، به جایی می رسدند که خدای علی و اعلی رحمتش را شامل حال آنها می کند: «أُولَئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ».

اباذری در پایان تاکید کرد:از خدا بخواهیم از ابتلائات عصر غیبت، سربلند بیرون بیاییم و این میسر نمی شود مگر با انس با قرآن و اهل بیت(ع) و تبعیت از ولایت فقیه.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان